Isaac Rodríguez (Manresa, 1992) ha estat entre els cinc joves escollits pel festival de Sitges per atorgar el premi Jurat Carnet Jove a la millor pel·lícula de la secció oficial Fantàstic a 'Grave' (Crudo), de Julia Ducournau; amb mencions especials a 'The Lure', d'Agnieszka Smoczynska; i 'Swiss Army Man', de Daniels (Daniel Scheinert i Daniel Kwan).

"Ens va costar molt arribar a una decisió conjunta i, després de tres hores de deliberació, vam acordar-ne una que a tots ens convencia, però que no era la preferida de tots. Per això vam acabar fent dues mencions especials. Potser sembla que no haguem triat res concret, però així l'opinió de tots ha quedat reflectida al veredicte", explica el manresà, que confessa que, "realment, la guanyadora no és la meva preferida, però la directora és novella i vaig acabar cedint".

Els integrants del jurat jove, escollits després de passar un acurat procés de selecció, també van ser els encarregats de triar la millor pel·lícula de la secció Midnight X-Trem. En aquest cas, l'escollida va ser 'It Stains The Sands Red', de Colin Minihan i la decisió va ser molt més fàcil. "Les pel·lícules d'aquesta secció són de sèrie B, extremes, i habitualment no aporten gaire res, però aquesta és molt original, una nova visió sobre els zombies, i tots cinc vam sortir de la projecció convençuts que era la guanyadora. Realment, no en vam veure cap altra de millor", comenta Rodríguez.

Durant els deu dies que ha durat el festival de Sitges (del 7 al 16 d'octubre), el cineasta manresà, que va ser premiat pel seu curt 'Espés' en l'edició del 2013 en la secció de Nova Autoria, ha vist prop de 50 pel·lícules, una mitjana d'unes 7 cada dia. Cal tenir en compte que n'hi havia més de 30 a la secció oficial, 14 a la secció Midnight X-Trem (eren sessions-marató durant tres dies d'1 de la matinada a 7 del matí i, per tant, eren dies "durs" en què podien dormir com a màxim 5 hores) i que també en va voler veure mitja dotzena perquè hi tenia interès: 'La propera pell', d'Isaki Lacuesta i Isa Campo (el gironí havia estat professor seu a la Pomeu Fabra); 'Voyage of Time', de Terrence Malick ("que sempre sorprèn"); 'Arrival', de Denis Villeneuve ("va triomfar a Sant Sebastià i el director de Sitges, Ángel Sala, en va parlar molt bé; però jo potser n'esperava una mica més...").

Rodríguez considera que fer de jurat jove ha estat "una experiència inoblidable. Ha estat molt intens pel volum de pel·lícules que hem vist, però ho he gaudit com un nen. Tot i que deu dies són molts, sí que repetiria sense dubtar-ho".

Veure tant de cinema li ha permès descobrir grans pel·lícules, com 'Swiss Army Man' (guardonada com a millor pel·lícula pel jurat oficial), 'The Handmaiden' (de Park Chan-wook, premi del públic) i 'The Lure'. "Aquesta última, si no hagués estat per Sitges, segurament mai n'hauria sabut mai res. Les altres dues considero que són les millors que he vist enguany. 'The Handmaiden' és una joia que no pensava trobar al festival: és un conte gòtic però no té cap punt fantàstic; i 'Swiss Army Man' ha aixecat polèmica, però és innovadora i refrescant i la recomano perquè no deixa indiferent", exposa el cineasta manresà.