E l jurat presidit per Pedro Almodóvar no ha decebut. Després que l'any passat el palmarès deixés tothom amb la boca oberta, enguany els premis han respost a les expectatives creades durant els 10 dies de projeccions a la Croisette. La divertida reflexió sobre la responsabilitat i l'art de The square, de Ruben Östlund, s'ha emportat la Palma d'Or i culmina la trajectòria ascendent d'un director suec que realitza un cinema desafiador disposat a posar en dubte els valors europeus.

Els premis del jurat se'ls han endut la reivindicativa 120 battements par minute, de Robin Campillo, film coral que insta a la igualtat de drets per als malalts de sida, i Loveless, del rus Andrey Zvyagintsev, que ens posa en alerta davant del perill polític que suposa el seu país, tot plegat a través d'una metafòrica tragèdia íntima. Sofia Coppola s'emporta el premi a la millor directora amb The beguiled, però no el de millor actriu que tothom esperava, que l'ha guanyat Diane Krueger per Aus dem nichts. Curiosament l'actriu de The beguiled, Nicole Kidman, ha rebut en canvi el guardó del 70 aniversari del festival, premiant les seves quatre cintes presents a Canes 2017 i el seu compromís creixent pel cinema de risc.

La colpidora i emotiva They were never really here ha aconseguit arreplegar dos guardons, un pel descomunal Joaquin Phoenix que ja va pel camí de l'Oscar i un altre al millor guió per la cada cop més brillant Lynne Ramsay. El grec Yorgos Lanthimos ha compartit també aquest darrer guardó amb The killing of a sacred deer, la seva creativa paràbola sobre la lluita de classes. Cal destacar també la Càmera d'or, el premi al millor debutant, per a la fresquíssima Jeune femme, de Léonor Serraille, un retrat femení carregat de saviesa i humor. En definitiva, un palmarès valent i compromès que reflecteix la bona salut del cinema en general i la del festival de Canes, novament l'esdeveniment cinematogràfic més important del món.