El rostre alegre i jovial de Mozart, l'amor desesperat de Schumann, la bellesa de Chopin i la tempesta sensorial de Franck van convertir, dijous a la nit, la tercera cita del Festival Internacional de Música Clàssica de Sant Fruitós de Bages en un regal per als espectadors. Dins de la sala de la Fàbrica de Món Sant Benet, el pianista Vladislav Bronevetzky i la violinista Maria Solozobova van executar un programa de cinc peces que va seduir els assistents.

La baixa de la violoncel·lista coreana Meehae Ryo per un problema de salut -operació quirúrgica inclosa- va obligar a canviar el repertori inicialment previst, que s'agrupava sota el títol Grans trios romàntics. L'ofici i el talent dels altres dos integrants del concert va superar l'incidència amb una nova proposta on els intèrprets van mostrar «el seu treball cambrístic», tal com va apuntar el musicòleg Oriol Pérez en la presentació de la vetllada.

El concert es va iniciar amb la Sonata per violí i piano en Sol Major KV 301, una obra de només dos moviments que Mozart va compondre quan tenia 22 anys. Situada a l'inici del concert, la peça va exhibir la genialitat del compositor de Salzburg i el talent dels intèrprets.

A partir d'aquí, els dos instruments van actuar en solitari, amb Variacions sobre un tema de Clara Wieck, en la qual Bronevetzky va esprémer la seva capacitat expressiva, i Polonaise-Fantasie, de Chopin, i Sonata-Balada n. 3 en sol menor, que Solozobova va executar amb gran maestria.

La cirereta del pastís va ser Sonata per violí i piano en La Major de Franck, un autor «del qual saben poc», va apuntar Pérez. El duet va cloure la nit amb un bis, el número 24 en la menor dels Capricis, opus 1, de Niccolò Paganini. Dijous vinent, dia 27 de juliol, el certamen arriba a la cloenda amb l'actuació de la mezzosoprano bagenca Mireia Pintó i l'Arcattia Ensemble.