ROGER JUNYENTMANRESA
Els plats fets a base de bacallà seran protagonistes en la propera edició de l'ExpoBages, que se celebrarà al Palau Firal de Manresa del 22 al 24 de maig. De fet, el certamen multisectorial acollirà les primeres demostracions gastronòmiques dedicades a la cuina del bacallà.
En les demostracions hi participaran un total de set restaurants de Manresa i el Bages, i cadascun elaborarà un plat a partir del bacallà. Les demostracions es faran el divendres 22 de maig entre les 6 i les 8 del vespre. El president del Gremi d'Hostaleria i Turisme, Diego Sánchez, va celebrar "l'excel·lent" acollida que ha tingut la iniciativa entre els establiments del gremi i lamentava que molts s'hagin hagut de quedar sense participar-hi perquè a l'ExpoBages no hi ha espai per a més restaurants. Sánchez també va explicar que s'ha escollit el bacallà "perquè és un producte arrelat" a la cultura manresana.
El president de la comissió organitzadora de l'ExpoBages, Llorenç Juanola, va explicar que uns dies abans del certamen es repartiran uns 10.000 tiquets entre el públic perquè pugui degustar algun dels plats del Bulevard de la Gastronomia. Per la seva banda, Jordi Ruíz, membre de la comissió organitzadora de l'ExpoBages, va afegir que, a part de les demostracions de cuina de bacallà, diu-menge a la tarda es farà un taller de pizzes per a infants a partir de les cinc de la tarda. A més, dissabte al matí i a la tarda, Cafès del Bages també durà a terme una exhibició de malabarisme en l'àmbit gastronòmic.