La minera Iberpotash tanca el 2008 amb un benefici de 118 milions milions d´euros

L'empresa mostra prudència en les previsions del 2009, a l'espera de l'evolució del mercat

 04:13  
L´empresa preveu mantenir la inversió "en nivells significatius"
L´empresa preveu mantenir la inversió "en nivells significatius" ARXIU/C.B.
 NOTÍCIES RELACIONADES

REDACCIÓ MANRESA
L'empresa minera Iberpotash, que explota les mines de potassa del Bages, va obtenir durant el 2008 un benefici, abans d'impostos, de 118 milions d'euros. La companyia atribueix aquests bons resultats a la millora de la productivitat i a l'evolució positiva del mercat mundial de potassa al llarg de l'any passat. Així, la companyia propietat del grup israelià ICL va facturar 269 milions d'euros i va tancar l'any amb un EBITDA (el benefici sense comptar interessos, amortitzacions i impostos) de 137 milions d'euros.
Durant l'any passat a les mines de Súria i Sallent es van produir un total de 740.000 tones de potassa el 62% de les quals es va destinar als mercats exteriors.
Tot i aquests bons resultats per a l'exercici del 2008, Iberpotash es mostra prudent, de cara a aquest 2009, a l'espera de veure com evolucioni el mercat de la potassa. En aquest sentit, el conseller delegat d'Iberpotash, José Antonio Martínez Álamo, adverteix que "tots els indicadors apunten que la recuperació de la demanda trigarà més del que esperàvem. Potser haurem d'esperar fins al segon semestre del 2009, en lloc d'aquest primer, tal com el mercat pensava a final d'any passat". Malgrat tot, però, aporta una dosi d'optimisme perquè afegeix que "entenem que es tracta d'una crisi conjuntural i que podem afrontar".
El 2008 l'empresa va invertir 36 milions d'euros en maquinària, millora d'infraestructures i investigació geològica i preveu mantenir-la "en nivells significatius" aquest any. A més, l'octubre es va iniciar un estudi geològic sobre el potencial de la zona nord-estat de la mina de Cabanasses de Súria, i s'espera que s'acabi l'any 2010. Els accidents també es van reduir del 28% respecte del 2007, i va obtenir la norma ISO 14.001: 2004, de gestió ambiental.

  HEMEROTECA

Empreses locals


Montse Feliu amb representants diplomàtics de Mèxic en una jornada sobre inversió  en aquest  pais

De Manresa a tot el món

Feliu Internacional assessora les empreses que volen posar un peu a l'exterior

El gimnàs Vela inverteix 400.000 euros en màquines de fitness

El gimnàs Vela inverteix 400.000 euros en màquines de fitness

En concret, Vela tindrà 50 màquines de musculació, 40 cardiovasculars i 35 de ciclisme indoor

Compact Habit aconsegueix el Document d´Idoneïtat Europeu

Compact Habit aconsegueix el Document d´Idoneïtat Europeu

El sistema de construcció modular patentat per l'empresa ha estat sotmès a proves de resistència...

Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya