EFE BARCELONA
El preu mitjà de l'habitatge de lloguer a Manresa ha davallat el 12% en un any, segons un informe elaborat per la secretaria d'Habitatge de la Generalitat. Aquesta caiguda és gairebé deu punts superior a la mitjana catalana, que s'ha situat, en els tres primers mesos de 2009, en 886 euros, el 2,5% menys que l'últim trimestre del 2008.
El preu dels pisos d'arrendament és avui, doncs, uns 23 euros més barat, al conjunt de Catalunya, que a final del 2008, quan llogar un habitatge costava una mitjana de 908 euros. Aquest descens de preus trimestral presenta, això no obstant, importants diferències territorials. Així, a Barcelona han experimentat un descens molt reduït, del 0,4%, que ha comportat que la renda de lloguer s'estabilitzi en 1.076 euros. En l'àmbit metropolità, els lloguers han baixat l'1,5%, mentre que a la resta de Catalunya han caigut el 5,5%, fins a situar-se en 617 euros.
Entre els municipis amb més volum de mercat, les variacions més destacades són a Girona, on l'import mensual mitjà del lloguer ha caigut en l'últim trimestre un 16,3%; Lleida, amb un descens del 14,2%, i Manresa, amb una baixada del 12%.