Ecoviure aposta pels productes ecològics als menjadors escolars

Una vintena d'entitats presenten un manual al certamen per fomentar aquesta pràctica

 
Demostració culinària a càrrec de Benvingut Aligué amb aliments ecològics i de temporada
Demostració culinària a càrrec de Benvingut Aligué amb aliments ecològics i de temporada eudald redó

LA FIRA ECOLÒGICA I SOLIDÀRIALa fira Ecoviure, que se celebra aquest cap de setmana al Palau Firal de Manresa, ha tornat a focalitzar el seu punt de mira en l'alimentació ecològica. En les jornades tècniques s'ha parlat de la comercialització dels productes ecològics i del projecte d'introduir-los als centres escolars. També es fan demostracions de cuina d'aliments ecològics i de temporada a càrrec de professionals del territori

PEPA MAÑÉMANRESA Una vintena d'entitats de Catalunya s'han aliat per impulsar la introducció de l'alimentació ecològica als menjadors escolars. Alba Gros, coordinadora del manual que han elaborat per incidir en aquesta línia i que s'ha presentat a la fira Ecoviure, afirma que "aquest és el camí a seguir, sobretot perquè l'alimentació sigui més equilibrada". Tot i així, assenyala que la feina per aconseguir aquest objectiu no és només de l'escola i que el seu projecte ja preveu sensibilitzar tot l'entorn dels infants.
Actualment, una trentena d'escoles catalanes ja han introduït els aliments ecològics als menjadors, entre les quals algunes del Moianès amb l'impuls del consorci d'aquest territori i l'escola Puigberenguer de Manresa, a través de l'associació de pares i mares.
Gros, de l'espai de recursos agroecològics L'Era, de Manresa, destaca que els beneficis de la introducció dels aliments ecològics en la dieta infantil "són bàsicament nutritius, ja que són més saludables: no tenen residus fitosanitaris, no han estat modificats genèticament...". I que és en la infància quan l'alimentació ha de ser "més equilibrada i sana". Justament per incidir en aquesta població, el projecte dels impulsors de la producció d'alimentació ecològica s'adreça als menjadors escolars. "El dinar és l'àpat més important en la nostra cultura, i si cinc dies la setmana es proporciona la millor alimentació possible als nens i nenes és un bon guany", afirma Gros.
A l'hora de convèncer les escoles d'apostar pels productes de procedència ecològica, un dels grans esculls és el preu. Teresa Fuentes, tècnica del Consell Comarcal d'Urgell i presidenta de l'entitat Menjar Sa, apunta que "tenim molt clar que el preu del menú (uns 6 euros) no es pot tocar, i menys en aquesta època". La diferència de preu entre els aliments convencionals i els ecològics s'intenta contrarestar amb la venda directa entre el productor i l'escola i el canvi en la composició del menú, que sovint té un excés de carn que es compensa amb proteïna vegetal (llegums i arròs).
Aquesta iniciativa té l'aval del departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat. Ahir el cap de l'oficina a Manresa, Esteve Priego, va destacar que les explotacions agràries ecològiques s'han incrementat el 140%, però que no s'ha donat el mateix augment en el consum d'aquesta producció.

  HEMEROTECA

Empreses locals


Montse Feliu amb representants diplomàtics de Mèxic en una jornada sobre inversió  en aquest  pais

De Manresa a tot el món

Feliu Internacional assessora les empreses que volen posar un peu a l'exterior

El gimnàs Vela inverteix 400.000 euros en màquines de fitness

El gimnàs Vela inverteix 400.000 euros en màquines de fitness

En concret, Vela tindrà 50 màquines de musculació, 40 cardiovasculars i 35 de ciclisme indoor

Compact Habit aconsegueix el Document d´Idoneïtat Europeu

Compact Habit aconsegueix el Document d´Idoneïtat Europeu

El sistema de construcció modular patentat per l'empresa ha estat sotmès a proves de resistència...

Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya