ACN
El secretari general de CCOO a la comarca de l'Anoia, Seberiano Duran, ha demanat un 'pla de xoc' per a la comarca igual com s'ha fet a 'les Terres de l'Ebre', ja que l'Anoia 'necessita' inversions 'urgentment'. Duran ha fet aquestes afirmacions aquest dijous al matí a l'assemblea conjunta d'UGT i COOO de delegats de l'Anoia. Per la seva banda, Francesc Rica, secretari general d'UGT a l'Anoia, ha explicat que els delegats 'ho passen molt malament' perquè es troben en situacions 'difícils' en què han de negociar acomiadaments 'dels seus companys'. Rica ha afirmat que volen donar 'ànims' perquè lluitin per 'salvar' el 'màxim de llocs de treball' a la comarca i fer-ho amb un to 'reivindicatiu'.
Actualment a la comarca de l'Anoia hi ha cinc empreses que han presentat un ERO o que es troben en procés per a presentar-lo. Aquestes empreses són Subministraments Bisbal, Leoni Furas, Ahlstrom, Ceràmiques Sant Genís i Clínica Veterinària Anoia.
Seberiano Duran ha plantejat com a mesures per sortir de la situació de crisi de la comarca que es 'faciliti' la instal·lació de noves empreses i que les infraestructures que es volen fer a la comarca s''adelantin'. Segons Duran, la comarca encara no ha 'tocat fons' i es preveu que es continuïn 'destruint' llocs de treball.
El portaveu de CCOO ha explicat que amb aquesta assemblea es comença una línia de mobilitzacions a nivell sindical que poden culminar amb alguna manifestació per 'cridar l''atenció' i aconseguir que la gent 'doni suport'.
UGT i CCOO han convocat als assistents a l'assemblea a acudir a les manifestacions que es faran el 3 de desembre a Barcelona i el 12 de desembre a Madrid.