regió7.cat » Economia
 Notícia anterior   Notícia següent 

Sindicats i caixes apropen posicions pendents d´una nova reunió, avui

Avui hi haurà una nova reunió de la mesa laboral que negocia les condicions de treball

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Protestes dels treballadors davant de Caixa Catalunya, dimarts passat<br />
Protestes dels treballadors davant de Caixa Catalunya, dimarts passat
 arxiu/efe

R. JUNYENT/EFE MANRESA/BARCELONA Molt a poc a poc, els sindicats i els representants de la direcció de les caixes de Manresa, Catalunya i Tarragona acosten posicions, però la intenció de les caixes d'eliminar 1.800 llocs de treball i tancar 500 oficines continua sent un escull insalvable per arribar a un acord. Avui hi haurà una nova reunió de la mesa laboral que negocia les condicions de treball que hi haurà en la nova entitat i també les de les prejubilacions i baixes que es produiran com a conseqüència de la fusió.

Segons fonts sindicals hi ha hagut avenços en diferents propostes, però els sindicats exigeixen a les direccions de les caixes un replantejament del pla per acomiadar 1.800 persones i també que es concreti quines són les oficines que s'han de tancar i els criteris amb què es portarà a terme.

On sí que hi ha hagut moviments, sempre segons fonts sindicals és en les prejubilacions: els més grans de 60 anys cobrarien el 90% del salari nét, mentre que els treballadors que tenen entre 55 i 59 anys es quedarien amb el 80% del sou. Pel que fa a les baixes incentivades les direccions de les caixes ofereixen 12 mesos de salari brut per als treballadors amb menys de tres anys d'antiguitat, 18 mesos de sou per als que fa entre 3 i 12 anys que treballen a l'entitat mentre que els empleats amb una antiguitat superior rebrien el salari brut de 24 mesos. Unes prejubilacions i baixes incentivades que des dels sindicats s'insisteix que sempre haurien de ser voluntàries.

Un altres dels temes que es van posar sobre la taula és l'equiparació de condicions, tant de salari com socials, dels treballadors de Manresa i Tarragona amb els de Caixa Catalunya. En la proposta de les caixes es faria de forma progressiva. Fonts de Caixa Catalunya van declinar confirmar aquests extrems. Per a demà a 2/4 de 6 de la tarda, els sindicats han convocat una concentració davant del centre operatiu de Caixa Manresa coincidint amb una reunió ordinària del consell de l'entitat.


COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad