El sindicat CGT denuncia en un comunicat que el grup inversor holandès Nimbus va adquirir Bergadana Solutions, l'antiga planxisteria Bergadana, amb l'objectiu de quedar-se la seva cartera de clients i tancar l'empresa.

Tot i això, el sindicat situa l'arrel dels problemes actuals de l'empresa molt abans de la venda de la companyia a aquest grup inversor. Segons la CGT, l'origen dels problemes es remunta a l'any 2005 "quan Enric Muntañà es volia jubilar i va contractar un nou gerent, el belga Phillipe Verhelle". En el període 2005-2007 "hi comença a haver una important descapitalització de Bergadana i una visible mala gestió i desorganització provocada per la mateixa empresa: es llençava material nou a la ferralla que després es tornava a comprar", diu el sindicat, que afegeix que "es van donar a fabricar amb més cost i més mala qualitat a empreses externes molts dels components i de les peces que es fabricaven a dintre Bergadana". Aquestes actuacions, entre altres, van portar l'empresa a un resultat negatiu el 2007, que el sindicat situa en un milió d'euros i el grup holandès Nimbus va eixugar el 2008 quan va adquirir l'empresa. Des de llavors, segons la CGT, Bergadana no ha rebut cap més inversió i ha estat fusionada amb el grup Binz, empresa dedicada també a carrossar vehicles i propietat del mateix hòlding holandès. Amb l'adquisició, també sempre segons el sindicat, "hi va començar a haver una pèrdua important de clients de tota la vida i una baixada de vendes".

Amb aquesta situació, el maig passat es va començar a aplicar un expedient de regulació temporal que afecta el 90% de la plantilla. Ara fa dos mesos hi va haver un canvi en la gerència que va portar l'empresa a sol·licitar el concurs de creditors i a presentar un pla de viabilitat que preveu l'acomiadament de 73 treballadors de Bergadana. La lectura que el sindicat fa d'aquesta situació és que l'empresa "ha estat abocada d'una manera premeditada al tancament, a la mort" i que Nimbus "es vol emportar la producció de Bergadana cap al grup Binz a Alemanya, apropiant-se també la marca i la seva quota de mercat a Espanya", que és del 70% en cotxes de funeraris i del 40% en ambulàncies. També, sempre segons la CGT, l'empresa es nega a negociar prejubilacions i baixes incentivades i pretén "enviar els afectats a Fogasa amb només 20 dies per any treballat i un màxim de 12 mensualitats". Una situació que la CGT considera "injusta" pel fet que l'empresa vol que l'estat assumeixi les indemnitzacions "per a uns treballadors que han deixat mitja vida a la planxisteria Bergadana només per guanyar-se la vida" i que ara es veuran "abocats a l'atur en un moment de crisi econòmica i destrucció de llocs de treball salvatge". Ahir la direcció de Bergadana no va atendre Regió7.