Els sindicats de Seat convoquen una altra aturada aquesta tarda a Martorell

El comitè denuncia que només un de cada sis acomiadats aquests dies és un directiu

 03:10  
Cadena de muntatge del Seat Exeo a la planta de Martorell
Cadena de muntatge del Seat Exeo a la planta de Martorell seat

CONFLICTE A SEATL'anunci de la companyia automobilística de reduir de 330 llocs de treball els càrrecs indirectes ha revoltat els sindicats, segons els quals només un de cada sis acomiadaments que s'estan fent des de dilluns correspon a un directiu. Avui hi haurà una nova aturada a la planta de Martorell

EFE/REDACCIÓ BARCELONA/MANRESA
Els sindicats van acordar ahir a la tarda convocar una aturada de quatre hores a les instal·lacions de Seat a Martorell per a aquest migdia, de 12 a 4, per reclamar a l'empresa que reconsideri la mesura de fer efectius 210 acomiadaments forçats. També ahir es va decidir convocar una aturada de 24 hores del col·lectiu indirecte per a la setmana que ve.
Segons el comitè d'empresa, només un de cada sis acomiadaments que s'estan fent aquests dies són de directius. Els sindicats demanen a la Generalitat i al govern central que intervinguin davant aquesta "purga" i demanin explicacions a l'empresa per aquest ERO "encobert".
La Generalitat va respondre ahir a la demanda del comitè, i aquest migdia, a les 12, ha estat convocat a la seu del departament de Treball, juntament amb la direcció de Seat, per buscar una solució a l'última crisi. Per part de la Generalitat és previst que encapçali la reunió el director general de Relacions Laborals, Salvador Álvarez, segons van confirmar fonts de Treball. Per part de Seat s'espera que la delegació estigui encapçalada pel vicepresident de Recursos Humans, Ramón Paredes, mentre, que en representació sindical hi serà el president del comitè d'empresa, Matías Carnero.
Segons Matías Carnero, la decisió unilateral de l'empresa d'acomiadar "per baix rendiment" 329 persones, de les quals 119 són prejubilacions, és una "vendetta", i "una purga en tota regla". Carnero demana a la Generalitat i al govern central que posin "seny" en el procés i demanin responsabilitats a l'empresa, després de les ajudes públiques rebudes, i si-guin garantia de les relacions laborals. Per a Carnero, Seat no pot utilitzar fons públics per acomiadar individualmenta treballadors i ha comptabilitzat el cost d'aquests acomiadaments en 44 milions d'euros.
Segons les dades dels sindicats, només una de cada sis persones de les acomiadades està fora de conveni i pacta de manera particular les seves condicions amb l'empresa, pel que pot considerar-se que fan funcions directives. Carnero ha denunciat que alguns dels acomiadats per baix rendiment són treballadors que fa menys de sis mesos van ser promocionats pels seus caps. La situació és "incomprensible" i hi ha casos "sagnants" que només s'expliquen, segons el secretari general de la secció sindical intercentres de CCOO en Seat, David Matellán, perquè han ordenat que cada secció redueixi un percentatge de treballadors.
Els sindicats, segons Matellán, estan disposats a acceptar prejubilacions de gent que compleixi els 60 anys abans del 2011 i baixes incentivades voluntàries. Segons Matellán, la situació a la Zona Franca és "explosiva" després que els primers acomiadaments que es comuniquessin abans-d'ahir fossin a treballadors de la cadena i no a directius.

  HEMEROTECA

Empreses locals


Montse Feliu amb representants diplomàtics de Mèxic en una jornada sobre inversió  en aquest  pais

De Manresa a tot el món

Feliu Internacional assessora les empreses que volen posar un peu a l'exterior

El gimnàs Vela inverteix 400.000 euros en màquines de fitness

El gimnàs Vela inverteix 400.000 euros en màquines de fitness

En concret, Vela tindrà 50 màquines de musculació, 40 cardiovasculars i 35 de ciclisme indoor

Compact Habit aconsegueix el Document d´Idoneïtat Europeu

Compact Habit aconsegueix el Document d´Idoneïtat Europeu

El sistema de construcció modular patentat per l'empresa ha estat sotmès a proves de resistència...

Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya