REDACCIÓ | BARCELONA
Aquesta setmana han començat a Brussel·les, les reunions dels grups de treball del Consell de Ministres de la Unió Europea (UE) dins la presidència espanyola. En concret, s'han reunit els grups de treball de pesca i de caps de serveis veterinaris. Per aquest motiu, representants del departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) de la Generalitat van assistir a ambdues reunions, que bàsicament van servir per prendre un primer contacte i conèixer el programa de treball durant la presidència espanyola. En el cas del grup de veterinaris, la directora general d'Agricultura i Ramaderia del DAR, Rosa Cubel, va voler desplaçar-se a aquesta primera trobada per conèixer in situ el programa de funcionament.
Durant aquest primer semestre del 2010, Catalunya representarà les comunitats autònomes (CCAA) espanyoles en els Consells de Ministres d'Agricultura i Pesca de la Unió Europea i en els grups de treball sectorials del Consell. D'aquesta forma, Catalunya pren el relleu de Castella i Lleó, que va assumir aquest paper en el segon semestre de 2009, tot i que el torn de Catalunya "pren una importància especial, donat que coincideix amb la presidència espanyola de la UE". D'altra banda, el Departament de Medi Ambient també representa a les CCAA en les matèries que li són competència.
Precisament, el conseller d'Agricultura, Joaquim Llena, assisteix demà dilluns 18 de gener a la primera reunió del Consell de Ministres d'Agricultura i Pesca de la Unió Europea, corresponent al semestre presidit per Espanya.