|
|
|
HEMEROTECA » |
|
EFE El Govern ha remès a Brussel·les una correcció al Programa d'Estabilitat 2009-2013 on s'elimina "l´exemple" relatiu a l'estalvi que suposaria per a la Seguretat Social ampliar el període de càlcul de les pensions deu anys, des dels 15 actuals a un total de 25.
En un comunicat, el Ministeri d'Economia i Hisenda assenyala que es tractava d'una "simulació", no d'una proposta, i que com ha pogut "induir a una interpretació errònia", ha decidit suprimir-lo i enviar a la Comissió Europea el text corregit .
"En el programa (d'estabilitat) s'inclou un apartat final sobre la sostenibilitat de les finances públiques a llarg termini que incorpora una projecció sobre el resultat hipotètic d'un retard en l'edat de jubilació i de l'allargament del període de còmput de les pensions. Atès que aquesta simulació ha pogut interpretar com una proposta concreta, s'ha eliminat l'exemple del document, i així s'ha comunicat a la Comissió Europea ", al·lega.
El Departament dirigit per Elena Salgado també ha retirat del document l´al·lusió que feia a l'estalvi que suposaria augmentar dos anys el període mínim d'anys cotitzats per tenir dret al cobrament d'una pensió.
En concret, el paràgraf eliminat deia el següent: "Per tant, si al llarg de la dècada del 2020 s'eleven a dos anys aquests paràmetres (edat legal de jubilació i nombre mínim d'anys cotitzats per obtenir una pensió) i si, a més, s´augmentés en una dècada el nombre d'anys considerats per calcular la pensió, la retallada total de la despesa en pensions podria arribar gairebé a 4 punts del PIB a partir del 2030 ".
En el document es mantenen els càlculs del Govern sobre el que implicaria retardar l'edat legal de jubilació (un punt del PIB per cada any de retard) i precisa que per "cada any que s'ampliï el nombre d'anys per al còmput de la pensió es podria obtenir una reducció addicional "de dues dècimes.
|
|
|
|
Si és dels que sempre arriba al súper amb els vals de descompte caducats o és dels que els deixa...
Feliu Internacional assessora les empreses que volen posar un peu a l'exterior
En concret, Vela tindrà 50 màquines de musculació, 40 cardiovasculars i 35 de ciclisme indoor
El sistema de construcció modular patentat per l'empresa ha estat sotmès a proves de resistència...
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | ADRECES I TELEFONS | CORREUS ELECTRÒNICS | PUBLICITAT: TARIFES |
|
|
||||||||
|
|||||||||