|
|
|
HEMEROTECA » |
|
EFE La borsa espanyola ha baixat avui el 2,27 per cent i ha perdut el nivell de 10.900 punts arrossegada per les pèrdues del sector financer (BBVA i Banco Santander van baixar al voltant del 4 per cent) i el retrocés de Wall Street després que empitjorés l'activitat en el sector serveis nord-americà.
Així, el principal índex de la borsa espanyola, l'Ibex-35, va cedir 252,50 punts, equivalents al 2,27 per cent, fins a 10.888,40 punts. Les pèrdues anuals s´eleven al 8,81 per cent.
Després de la pujada superior a l'1 per cent de Wall Street en la sessió anterior, la borsa espanyola començava el dia amb guanys moderats que li permetien superar el nivell de 11.200 punts.
La zona euro
L'empitjorament de l'activitat en el sector serveis a la zona euro al gener i la caiguda del 2,3 per cent de les vendes al detall a la zona euro l'any passat (-1,7 per cent a la Unió Europa) tallava la revaloració de la moneda europea, que començava el dia en 1,4 dòlars, i ajudava a la caiguda.
Mentrestant, es coneixia el suport de la Comissió Europea al pla d'ajustament pressupostari grec, es publicaven opinions sobre els problemes estructurals d'Espanya-com la del comissari europeu Joaquín Almunia-o el risc que implica per a la moneda única l'economia nacional-del Nobel d'Economia Paul Krugman-.
Alguns resultats empresarials desil·lusionaven als inversors, com els de Pfizer, i l'augment del 21 per cent de les sol·licituds setmanals d'hipoteques als Estats Units no servien per a frenar la caiguda de la borsa.
Aquesta s'accentuava amb les dades d'ocupació de la firma privada ADP, que indicaven que 22.000 treballadors nord-americans s´avien quedat a l'atur al gener, amb el que el mercat nacional baixava a 11.000 punts gairebé una hora abans de l'obertura de Wall Street.
Baixen tots els grans valors
El creixement inferior al previst de l'activitat en el sector serveis nord-americà al gener, que sortia de la contracció, la baixada del preu del petroli Brent a menys de 76 dòlars i les pèrdues de Wall Street arrossegaven més a la borsa espanyola, que acabava el dia per sota dels 10.900 punts.
Tots els grans valors van baixar: BBVA, el 4,18 per cent, la tercera major caiguda de l'Ibex, Banco Santander, que presenta demà resultats, el 3,86 per cent, Repsol, el 2,01 per cent; Iberdrola, el 0 , 96 per cent, i Telefónica, el 0,72 per cent.
El sector financer va copar les pèrdues de l'Ibex: Banco Popular va cedir el 4,59 per cent; Mapfre va caure el 4,48 per cent després de comunicar que el seu benefici havia crescut el 2,9 per cent l'any passat, seguit de BBVA, mentre que Bankinter va perdre el 4,14 per cent, i a continuació es va situar el Santander.
Telecinco va presidir els guanys de l'Ibex al pujar el 2,54 per cent, seguida de Grifols, que va guanyar el 1,95 per cent; Enagás, que segueix rendibilitzant els seus resultats i que va ser objecte d'un informe favorable, va avançar el 1,53 per cent, mentre que Ebro Puleva va pujar al 1,33 per cent.
|
|
|
|
Si és dels que sempre arriba al súper amb els vals de descompte caducats o és dels que els deixa...
Feliu Internacional assessora les empreses que volen posar un peu a l'exterior
En concret, Vela tindrà 50 màquines de musculació, 40 cardiovasculars i 35 de ciclisme indoor
El sistema de construcció modular patentat per l'empresa ha estat sotmès a proves de resistència...
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | ADRECES I TELEFONS | CORREUS ELECTRÒNICS | PUBLICITAT: TARIFES |
|
|
||||||||
|
|||||||||