regió7.cat » Economia
 Notícia anterior   Notícia següent 

Els tres projectes de nous establiments hotelers a Manresa estan encallats

L'Ajuntament dubta que finalment s'acabin fent realitat dos dels futurs hotels, l'AC al sector Concòrdia i el planejat a la Fàbrica Nova

04-02-2010  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

ROGER JUNYENT | MANRESA
Els tres anunciats projectes de nous hotels a la capital del Bages, concretament un al sector Concòrdia, un altre a la zona de la Fàbrica Nova i un a la carretera de Cardona, actualment no tenen data d'obertura ni d'inici d'obres. A més, en el cas dels dos primers l'Ajuntament té seriosos dubtes que acabin tirant endavant.
El projecte que va arribar més lluny és el de l'hotel del sector Concòrdia, en un espai ubicat entre l'avinguda Universitària i l'avinguda Verge de Joncadella, que gestionat per la cadena AC Hotels també comprenia la construcció d'un bloc d'oficines. El mes de juny del 2007, els promotors van presentar el projecte de volumetria (un pas previ a la llicència d'obres) a l'Ajuntament de Manresa, que el va aprovar, segons assenyalen fonts municipals. El projecte preveia que l'establiment tingués unes 75 habitacions. Posteriorment a la seva aprovació, però, l'empresa hotelera va discrepar del projecte de l'empresa promotora, Eix Immobles, i volia que es reformulés l'edifici ovalat previst per un de més quadrangular per tal de reduir la ràtio de superfície construïda per cada habitació. A la reformulació del projecte s'hi van ajuntar dificultats econòmiques de la promotora i, finalment, els terrenys han acabat en mans de Provasa, la filial de Caixa Sabadell. En aquest cas, l'obertura de l'hotel s'havia fixat per a final del 2008, però posteriorment es va retardar fins al 2009. L'hotel, però, tampoc no va obrir, i la cadena hotelera no ha respost a la petició de Regió7, demanant si hi havia una nova data per construir-lo.
Un dels altres projectes que genera seriosos dubtes sobre la seva execució és el d'un hotel a la zona de la Fàbrica Nova. En aquest cas, no ha arribat mai cap projecte a l'Ajuntament i també s'hi ajunta l'aturada de les obres del sector i el canvi de propietat de la part dels terrenys, de Sacresa a Servihabitat, la immobiliària de La Caixa, mentre que una altra part del terreny es manté en mans de la manresana Cots i Claret.

El tercer projecte i el que presenta més possibilitats de tirar endavant és un hotel de cinc estrelles a l'edifici ja existent al número 91 de la carretera de Cardona. Aquest hotel, impulsat per la família manresana Majó-Grau, també viu en un moment d'impàs. El promotor del projecte, Ignasi Majó, assegura que actualment es troba en "fase de reestudi", ja que en un primer moment va topar amb el fet que "l'Ajuntament imposava una sèrie de condicions que dificultaven poder tirar endavant el projecte". Uns obstacles que, segons asseguren des del consistori, finalment van poder ser resolts. Després de les diferències amb el consistori, el projecte va topar amb problemes de finançament per part de les entitats bancàries, un fet que, segons assegura Majó, han complicat l'execució del projecte. Aquest hotel té un projecte "germà" a la plaça Reial de Barcelona, que és impulsat per la mateixa família, i Majó assegura que fins que no es posarà en marxa l'hotel barceloní, no preveuen tirar endavant el projecte per convertir l'edifici manresà en un hotel.

COMPARTIR
 
Especial TDT  
Especial TDT
El 14-D comença l'apagada analògica. Preguntes i respostes | Calendari

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad