regió7.cat » Bages
 Notícia anterior    
Tema de debat 

Els hotelers, contra la llei antitabac

Els associats de l'hoteleria i el turisme a la comarca es manifesten contràriament a la nova proposta, que prohibiria fumar a tot arreu

 08:26  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 Arxiu / Salvador Redó

REDACCIÓ / MANRESA Aquest dilluns a la tarda, el Gremi d'hoteleria i turisme del Bages ha emès un comunicat en el qual manifesta que està en desacord a la possibilitat que es prohibeixi totalment fumar en bars i restaurants.

Posicionament del Gremi d'hoteleria i Turisme del Bages en relació al projecte de la Llei Antitabac
El Gremi d´Hoteleria i Turisme del Bages està en desacord amb el projecte del Ministeri de Sanitat de modificar l´actual Llei antitabac, de manera que quedi totalment prohibit fumar as establiments d´hoteleria i restauració. El Gremi considera que abans de prendre una decisió d´aquest tipus cal avaluar els perjudicis que pot generar al sector, i consensuar amb aquest la millor solució.

Des del Gremi es vol recordar el gran esforç que han fet els establiments per adaptar-se a l´actual normativa, uns esforços que hauran estat en va si la modificació tira endavant. En aquest sentit, demana al govern que tingui en compte les inversions realitzades i compensi adequadament les empreses pel greuge que això els hagi pogut causar.

El Gremi vol refermar el compromís del sector amb la salut dels ciutadans, però rebutja que moltes de les mesures contràries al tabac es focalitzin en els establiments d´hoteleria i restauració. Des del Gremi s´ofereix diàleg i col·laboració per tal de trobar alternatives que compatibilitzin els interessos dels fumadors i dels no fumadors.

Si finalment la modificació de la Llei prospera, el Gremi demana que l´aplicació d´aquesta es faci de forma gradual i planificada, donant als establiments el temps necessari per incorporar les noves mesures. Així mateix, reclama al govern un pla d´ajudes al sector amb l´objectiu de minimitzar els efectes negatius de la nova normativa.

El Gremi creu que, tot i la situació de crisi econòmica general, el sector de l´hoteleria i la restauració gaudeix d´una bona salut i està preparat per afrontar nous reptes. És per això que anima tots els establiments a buscar solucions imaginatives que serveixin per atraure clientela als locals, de manera que aquests puguin continuar complint la funció social i de punt de trobada que històricament han assumit.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA

 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad