regió7.cat » Economia
    Notícia següent 

El govern central farà una pròrroga de la prestació de 420 euros de sis mesos

La mesura, que tindrà un cost d'uns 500 milions d'euros, beneficiarà unes 200.000 persones

 01:26  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
José Luis Rodríguez Zapatero, ahir, durant la seva compareixença al Senat<br/>
José Luis Rodríguez Zapatero, ahir, durant la seva compareixença al Senat
 J.J. Guillén/efe

EFE MADRID
El govern central aprovarà divendres que ve ampliar per sis mesos més la prestació de 420 euros per als aturats sense cobertura, fet que es preveu que ajudi 200.000 persones més i arribi així a mig milió de beneficiaris, segons va anunciar ahir el cap de l'executiu, José Luis Rodríguez Zapatero. L'ampliació tindrà un cost d'uns 500 milions d'euros.
Zapatero va explicar en compareixença al Senat que "val la pena fer aquest esforç de cohesió social" perquè en el camí de la sortida de la crisi aquesta cohesió no pot alterar-se i les polítiques socials no poden ser "retallades". La crisi, va continuar Zapatero, fa necessaris "seriosos sacrificis de tots", però també cal treballar perquè els que tenen més dificultats "siguin els que menys sacrificis hagin de fer", de manera que la cohesió social es mantingui "com a gran senyal d'identitat col·lectiva".
Segons el ministeri de Treball, el que el Consell de Ministres aprovarà divendres serà l'ampliació per sis mesos del Programa Temporal de Protecció per Atur i Inserció, que inclou aquesta prestació. L'ajuda, van assenyalar les mateixes fonts, continuarà sent de sis mesos per a cada beneficiari, que només pot gaudir-la una vegada.
El mes d'agost passat, i quan la crisi ja duia molts mesos provocant un fort augment de l'atur, el govern va aprovar aquest programa per ajudar els aturats que esgotessin el seu subsidi i no tinguessin rendes superiors al 75% del Salari Mínim Interprofessional. Aquella prestació va ser inicialment de 421 euros, i ha pujat aquest any, segons va recordar Zapatero en el seu discurs al Senat, a 426 euros. A data de 31 de gener, segons les dades del ministeri, hi havia 318.197 beneficiaris d'aquest programa, 46.380 a Catalunya. Fa dues setmanes, el ministre de Treball i Immigració, Celestino Corbacho, ja es va mostrar partidari de prorrogar aquesta ajuda, en un context en què l'atur ha de continuar pujant, encara que de forma més atenuada. Corbacho va assenyalar llavors que el programa ha de continuar perquè les causes que el van impulsar no han desaparegut.

COMPARTIR
 
Especial TDT  
Especial TDT
El 14-D comença l'apagada analògica. Preguntes i respostes | Calendari

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad