regió7.cat » Economia
 Notícia anterior   Notícia següent 

Mercadona creix en vendes i guanya 270 milions en l´any de la guerra de preus

La cadena líder de supermercats factura el 2009 15.505 milions i redueix el benefici el 16%

05-03-2010  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Joan Roig, ahir, durant l'acte de presentació de resultats de Mercadona<br/>
Joan Roig, ahir, durant l'acte de presentació de resultats de Mercadona
 DANIEL TORTAJADA

JOSÉ LUIS ZARAGOZÁ | VALÈNCIA
Mercadona, la cadena valenciana de supermercats capdavantera a l'estat, ha aconseguit millorar les seves vendes l'1% durant el 2009, en comparació del 2008, ja que ha assolit una xifra de negoci de 15.505 milions d'euros, tot i que el seu benefici net es va reduir el 16% perquè va quedar en 270 milions.
El lleuger repunt de la facturació i el volum de guanys, superior al previst inicialment pel gegant de la distribució que presideix Juan Roig, constaten, a diferència d'altres firmes del sector (en pèrdues), la fortalesa de la companyia durant un exercici marcat de ple per la recessió econòmica i la persistent "guerra de preus" sectorial, segons reconeixia ahir Roig en presentar els resultats de l'empresa. "Un any molt dur, però satisfets amb els resultats i els deures fets per sortir de la crisi", puntualitzava el president de la companyia.
Roig destacava el pla de reducció de costos i de preus, estratègia que ha suposat un estalvi de 1.500 milions d'euros als seus clients; o el que és el mateix, el 10% menys en els preus dels productes de cada carro de la compra. Mercadona tampoc no ha frenat el seu pla d'expansió a l'estat, però retarda la seva sortida a l'exterior fins al 2012 en lloc d'aquest any, ja que manté el ritme inversor en xifres similars a les d'exercicis precedents. El 2009 ha destinat a aquest capítol 573 milions per obrir 54 nous supermercats (n'ha tancat vint), i arriba a la xifra de 1.264 botigues, i reforma 24 establiments i ultima les obres del centre logístic a Villadangos de l'Erm (Lleó), que s'acabaran el juliol.

Objectius per al 2010
El grup familiar té previst fer una inversió de gairebé 600 milions d'euros, que es destinarà fonamentalment a l'obertura de 60 noves botigues, a la reformes de supermercats i a l'inici de les obres del complex de distribució de mercaderies de Guadix (Granada).
L'objectiu és créixer en vendes el 3%, i aconseguir beneficis similars als de 2007 i 2008; és a dir, entre 300 i 330 milions d'euros. Durant els últims dotze mesos la mercantil ha augmentat la seva plantilla de 500 treballadors (als qual s'han d'afegir els 1.100 que sumen el conjunt dels seus proveï-dors). Això suposa una xifra global de 62.000 empleats. El 100% dels treballadors són fixos. La companyia ha repartit 200 milions d'euros de prima entre els seus treballadors, i ha incrementat la productivitat el 3%.
La companyia va millorar de 0,60 punts la taxa d'absentisme laboral, ja que el 2009 es va situar en 1,12 i el 2008, era de l'1,82.
Marques blanques
Les ensenyes del distribuïdor o marques blanques de Mercadona (Hacendado, Bosque Verde, Deliplus i Compy) han augmentat la seva presència en les vendes en tres punts en els últims anys i actualment representen el 38% del total de 8.000 referències que figuren en les prestatgeries dels seus supermercats.
El president de la cadena de supermercats assegura que no creu en les marques blanques però sí "en els productes recomanats". Mercadona manté 103 interproveïdores i 2.000 proveïdors que compren a 8.500 pimes.

COMPARTIR
 
Especial TDT  
Especial TDT
El 14-D comença l'apagada analògica. Preguntes i respostes | Calendari

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad