regió7.cat » Economia
 Notícia anterior   Notícia següent 

Més de 67.000 empreses familiars van cessar la seva activitat el 2009

L'IEF, que engloba empreses familiars tan conegudes com Mercadona, Osborne i Barceló, va calcular aquesta xifra tenint en compte que 80.000 companyies amb assalariats van tancar l'any passat

12-03-2010  
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

EFE MADRID L'Institut de l'Empresa Familiar (IEF) -que agrupa les 96 principals companyies familiars espanyoles amb una facturació mitjana de 1.000 milions d'euros, equivalents al 17% del PIB- ha comunicat que 67.000 empreses familiars van cessar la seva activitat durant l'any passat.
L'IEF, que engloba empreses familiars tan conegudes com Mercadona, Osborne i Barceló, va calcular aquesta xifra tenint en compte que 80.000 companyies amb assalariats van tancar l'any passat. A més, segons la mitjana de treballadors per empresa caldria crear unes 100.000 noves companyies per generar 1.200.000 nous llocs de treball.
En roda de premsa, l'IEF va fer ahir una anàlisi de la conjuntura econòmica i va aportar dades d'una enquesta elaborada amb Analistes Financers Internacionals (AFI), segons la qual el 70% dels empresaris familiars ha hagut de fer ajustaments en l'ocupació i la producció per poder plantar cara a la crisi. La mateixa enquesta assenyala que gairebé el 80% dels empresaris entrevistats està renegociant els seus crèdits com a solució a la crisi creditícia amb "els consegüents increments de cost i reducció de recursos disponibles que això comporta en la majoria dels casos".

COMPARTIR
 
Especial TDT  
Especial TDT
El 14-D comença l'apagada analògica. Preguntes i respostes | Calendari

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad