Des de novembre del 2008

L´IPC harmonitzat, en el seu nivell més alt en gairebé dos anys

Ha pujat un 1,9% fins al juliol, quatre dècimes més que el mes anterior, segons les dades de l'INE

 10:01  

EP L'índex de preus de consum Harmonitzat (IPCH) a Espanya va situar al juliol la seva taxa anual en l'1,9%, quatre dècimes més que en el mes anterior, segons les dades avançades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

L'organisme estadístic ha explicat que el comportament de l'IPCH al juliol es va veure influït per la pujada dels preus d'aliments i begudes no alcohòliques, del gas i del viatge organitzat.

Així, l'IPC harmonitzat va tornar a anotar-se al mes de juliol un augment, després del descens del juny, i va situar la seva taxa en el seu valor més alt des del novembre de 2008, quan l'IPCH va arribar al 2,4%. Amb el juliol, ja són nou els mesos en els quals aquest indicador es manté en taxes positives.

Amb l'evolució dels preus en els últims mesos, el Govern ha descartat el risc de deflació i ha confirmat que l'economia espanyola ha entrat en una fase d'"estabilització" i "normalitat".

Si coincideix la dada del juliol de l'IPC general amb la de l'IPC harmonitzat, cosa que se sabrà el 12 d'agost que ve, la inflació espanyola se situaria també en el seu nivell més alt des del novembre de 2008.

La dada definitiva es coneixerà el dia 12

L'IPC harmonitzat, que serveix després a Eurostat per incorporar-lo al càlcul de l'índex d'inflació a la Unió Europea, proporciona un avanç de com van evolucionar els preus a Espanya durant el mes de juliol.

La seva publicació respon a la política d'Eurostat i del Banc Central Europeu (BCE) d'oferir dades equiparables en temps i qualitat a les produïdes als Estats Units.

L'indicador avançat es calcula utilitzant el mateix procediment que l'empleat per a l'índex de preus de consum harmonitzat, però utilitzant diversos mètodes de modelització estadística per estimar la informació de la qual encara no es disposa en el moment de la seva publicació.

L'INE ha recordat que la informació que proporciona l'indicador avançat és únicament orientativa, pel que no ha de coincidir necessàriament amb la dada definitiva, que es donarà a conèixer el 12 d'agost que ve.

  HEMEROTECA

Empreses locals


Montse Feliu amb representants diplomàtics de Mèxic en una jornada sobre inversió  en aquest  pais

De Manresa a tot el món

Feliu Internacional assessora les empreses que volen posar un peu a l'exterior

El gimnàs Vela inverteix 400.000 euros en màquines de fitness

El gimnàs Vela inverteix 400.000 euros en màquines de fitness

En concret, Vela tindrà 50 màquines de musculació, 40 cardiovasculars i 35 de ciclisme indoor

Compact Habit aconsegueix el Document d´Idoneïtat Europeu

Compact Habit aconsegueix el Document d´Idoneïtat Europeu

El sistema de construcció modular patentat per l'empresa ha estat sotmès a proves de resistència...

Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya