L'aerolínia més important de Malàisia, Malaysia Airlines, va suspendre ahir la seva cotització a la borsa de Kuala Lumpur després que l'Estat, principal accionista, anunciés la compra de la resta de les accions de la companyia per reformar-la després dels dos accidents aeris soferts aquest any.

El primer succés va tenir lloc el 8 de març al vol MH370, que cobria el trajecte entre Kuala Lumpur i Pequín, en desaparèixer el Boeing 777-200 amb 239 persones a bord sense que l'operatiu de recerca no hagi trobat cap resta fins ara. El rastreig de l'aparell continua en una zona remota del sud de l'oceà Índic.

El segon sinistre va succeir el 17 de juliol, en un vol d'Amsterdam a Kuala Lumpur, que va ser abatut per un míssil a l'est d'Ucraïna amb 298 persones a bord. Els dos desastres soferts per Malaysia Airlines han fet fugir la confiança del públic. Els responsables de l'aerolínia havien apostat els últims anys per una estratègia dirigida a guanyar clients amb vols barats, que incloïen ofertes millors que les de companyies aèries de baix cost, i servei de primera. Aquesta política a llarg termini tenia els seus detractors i s'havia fet a costa de renunciar a beneficis, el que explica en part que els resultats de l'empresa els tres últims exercicis fossin negatius.