Facua-Consumidors en Acció ha elaborat un estudi comparatiu sobre les tarifes màximes de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) que es poden assolir en les comunitats autònomes i en què ha detectat diferències de fins al 113%.

Segons l'informe de Facua, passar la ITV a Extremadura costa 26,19 euros (vehicle dièsel o gasolina) mentre que a Castella i Lleó, el cost és de 55,72 euros (vehicle dièsel), fet que suposa un "gran marge de benefici per a les empreses concessionàries o entitats públiques que gestionen la ITV que són inacceptables", va assenyalar en roda de premsa el portaveu de la federació, Rubén Sánchez. Va denunciar que les diferèn-cies del 113% responen a una "variació desproporcionada que no està relacionada amb una qualitat més alta del servei sinó amb una aplicació de marges de beneficis en les comunitats autònomes".

Per això, per al portaveu de l'organització de consumidors és "inacceptable que no hi hagi informació transparent a l'usuari del motiu pel qual cada any s'aplica una tarifa o una altra". D'aquesta manera, les comunitats més cares per passar la ITV són Castella i Lleó (55,72), Ceuta (52,19) i Madrid (52,12), mentre que en l'extrem oposat hi ha Extremadura (26,19 ), Navarra (29,4) i Andalusia (30,85).

Hi ha diferents tipus de tarifa si és gasolina, dièsel i si posseeix catalitzador. Al seu torn, les tarifes estan regulades en els butlletins oficials de cada comunitat autònoma excepte a Madrid, que "no està regulat i s'ha fet un estudi segons diverses empreses", va anunciar Sánchez.

Per a Facua, les dades respecte a l'any passat no són positives, tot i la baixada del 2,1% del preu de 38,99 euros, "amb prou feines inapreciable per al consumidor", pel que va exigir que "l'administració posi la tarifa però que sigui justificada, cosa que no es veu en cap comunitat autònoma".