Dijaneiro.com és una botiga de roba esportiva brasilera molt jove. La va posar en marxa Astrid Torras el mes de maig passat i la seva creació va molt vinculada a la seva història personal. Tot va començar quan ella, que fa Pilates, va començar a portar del Brasil (país d´on és el seu marit) unes malles estampades que trencaven totalment amb el negre o altres tons foscos i poc alegres que molt sovint es porten al gimnàs.

I explica que quan el Nadal passat va anar al Brasil (hi acostumen a anar un cop l´any) va oferir a les seves companyes portar-los algunes malles. I la seva sorpresa va ser quan l´endemà gairebé totes n´hi van encarregar. De fet, Torras, en aquest sentit, reivindica que al Brasil «la dona es cuida molt més» i afegeix que per «anar al gimnàs té en compte molt més la seva imatge que no pas com ho fem aquí».

Un cop al al Brasil, Torras va conèixer de primera mà l´empresa que fabrica les malles que comercialitza, que són Fit Fit. Després de l´èxit inicial, la seva intenció ara és poder ampliar la gamma de productes que ofereix amb noves marques, sempre apostant per la qualitat del producte i també per la seva exclusivitat. De fet, explica que de cada estampat només en comercialitza vuit peces i que, a més a més, cadascun és exclusiu perquè «a cada malla, cada punt de l´estampat queda situat en un lloc diferent».

Tot i que ha creat una botiga on-line, Torras també busca altres alternatives per poder ampliar els punts de venda per als seus productes per evitar una dependència total de les comandes que arribin en línia. Ho fa participant en diferents activitats esportives i de moda en les quals instal·la un córner amb els seus productes. Ara, explica, està focalitzant els esforços a disposar de més punts de venda. En aquest sentit explica que «em centro a buscar activitats i fires i també esdeveniments esportius i que als gimnasos els monitors portin les malles». Actualment, a la botiga, a més de les malles també hi ha samarretes i tops per fer esport, tots brasilers.

D´altra banda, el dissabte 23 de maig, per tal d´impulsar el seu producte va organitzar un festival brasiler a l´Oller del Mas. Allà, al llarg de tot el dia es van portar a terme activitats esportives amb sabor brasiler, i grans i petits es van passar el dia ballant, pedalant i saltant a l´aire lliure i també visitant el celler i les vinyes mentre també lluïen els productes de Dijaneiro. Ara, ja està pensant en portar a terme una segona edició d´aquest festival esportiu amb un marcat caràcter brasiler.

Pel que fa al nom de la botiga, Dijaneiro, que significa del gener, Torras diu que el va escollir perquè era un nom «fàcil» de recordar i també de vincular amb el Brasil. A més, afegeix que a l´hora de crear la botiga també va haver de buscar un domini que estigués lliure, com era el cas de www.dijaneiro.com.