L'empresa Tous inicia una nova etapa després que el fons d'inversió suís Partners Group hagi comprat el 25% de la firma manresana. Amb aquesta operació, Tous vol impulsar el seu pla estratègic de creixement i expansió internacional i consolidar-se "com a líder en el segment del luxe accessible", segons un comunicat de l'empresa.

Aquesta és la primera vegada que els propietaris de la companyia joiera donen entrada a un soci extern a la família Tous. L'acord, que està pendent d'aprovació per part de les autoritats de defensa de la competència, també contempla que Partners Group entri al Consell d'Administració de l'empresa. Els fons d'inversió suís té més de 37 milions d'actius sota la seva gestió.

La presidenta de la firma manresana, Alba Tous, ha explicat que "estàvem convençuts que fer entrar un soci com Partners Group és una decisió encertada per dur a terme amb èxit l'ambiciós pla estratègic amb el qual fa mesos que hi treballem". Segons ella, la companyia Tous buscava un soci global que aportés "experiència en la gestió i el desenvolupament internacional del negoci".

Partners Group està especialitzat en inversions en empreses familiars líders en el seu mercat i, sobretot, en aliances amb emprenedors amb potencial de creixement i una sòlida estructura financera. Per Alba Tous, l'experiència i coneixement que té Partners Group "seran claus per aconseguir que Tous es converteixi en la marca més exitosa i desitjada del món". A més, assegura que també han valorat que "hagin entès perfectament la nostra filosofia d'empresa, qui som i on volem arribar".

De la seva banda, Andrew Deakin, director general de Partners Group, ha expressat que "estem molt orgullosos de poder formar part d'aquest projecte i acompanyar la companyia durant la nova etapa de creixement internacional". Segons Deakin, Tous és una marca "excepcional" amb una "clara orientació al client i amb un producte molt desitjat, que combina treball artesà i tecnologia".

Primers passos del pla estratègic

Actualment Tous té presència als cinc continents i prop de 500 botigues. Per això, l'aposta per consolidar els mercats internacionals és clau en la seva estratègia. De fet, la companyia ha signat recentment un acord amb ELV Distribution com a nou soci per al canal especialitzat als Estats Units i obrirà aquest any una nova botiga al centre comercial Westfield World Trade Center de Nova York.

Una altra de les apostes estratègiques de la companyia és la compra del negoci de Tous a Rússia. Fins ara, l'empresa operava en aquest mercat amb un soci local i ara ha adquirit aquesta part del negoci per gestionar-lo directament. Un altre dels mercats estratègics pels propers anys és la Xina i la regió de l'Àsia Pacífic. En aquest sentit, la companyia té previst, juntament amb el soci local Parkson, un pla d'expansió que pretén consolidar mercats amb els quals ja opera com Japó, Corea, Hong Kong, Filipines i Nova Zelanda i també penetrar a nous mercats com Singapur i Malàisia.

L'any 2014 les vendes de Tous als mercats internacionals van suposat un 51% del total de les vendes. A l'espera de tancar definitivament l'exercici, la xifra de vendes a les botigues Tous durant el 2014 han estat de 371 MEUR, un 10% més que el 2013.