Seat ha tancat el primer semestre de l'any amb unes vendes mundials de 216.500 vehicles, el 8,2 % més que en el mateix període de l'any anterior. Aquesta xifra suposa el millor resultat obtingut en un primer semestre des de l'any 2007 i és fruit de la bona evolució de les vendes de tots els models, segons va informar ahir la companyia, que manté així la tendència a l'alça iniciada el 2013.

El León lidera, de nou, els resultats de Seat, amb un increment de les vendes pròxim al 10 %, amb 86.300 vehicles lliurats a clients, 7.700 més que en el primer semestre del 2014. En concret, la variant familiar del León (ST) tiba de les vendes i registra un creixement del 45,9 %, amb un total de 30.900 unitats. De la seva banda, l'Ibiza creix el 6,6 %, fins als 84.500 cotxes, mentre que l'Alhambra es consolida com el tercer model més comercialitzat de la gamma, amb 13.100 unitats, un 14,6 % més.

En un comunicat, el president de Seat, Jürgen Stackmann, ha destacat que les vendes de la firma "augmenten sòlidament per tercer any consecutiu" i es mostra satisfet amb els resultats de tots els models de la gamma. "Confiem que ens permetran seguir creixent en els pròxims mesos, encara que hem d'observar atentament l'evolució dels nostres principals mercats", assenyala Stackmann, que creu que els nous Ibiza i Alhambra impulsaran les vendes d'aquests models. Va afegir, a més, que Seat està treballant per presentar més novetats comercials en la seva gamma actual i que s'està preparant per al llançament del seu primer tot camí (SUV) compacte l'any vinent.