El tapet i la ruleta emigren a Internet

El joc per Internet ja absorbeix gairebé la quarta part de tots els diners que els espanyols es gasten en l'atzar. La importància cada vegada més gran dels operadors en línia repercuteix en la recaptació fiscal i revela un canvi en el perfil sociològic dels jugadors

06.08.2015 | 07:43

Els espanyols van jugar l'any 2014 una mica més que l'exercici anterior, però aquesta realitat no va tenir una repercussió positiva ni en els marges de les empreses ni, per tant, en la recaptació de l'Estat. La raó d'aquest fenomen cal buscar-la a les pantalles dels ordinadors personals i els dispositius mòbils. El joc per Internet segueix devorant progressivament les variants presencials tradicionals i ja representa el 23,40% de totes les vendes realitzades pel sector l'any passat.
La Memòria Anual que recentment ha estat publicada per la direcció general d'Ordenació del Joc reflecteix unes quantitats jugades totals per import de 30.052.000 euros, poc més del 3% més, dels quals 7.306.000 euros corresponen al marge, és a dir, el volum de diners jugats que no es retorna en premis.
Aquest import s'ha reduït el 3,39% com a conseqüència del major pes del joc per Internet en el pastís general. La modalitat no presencial és molt més generosa a l'hora de tornar diners en forma de premis. Retorna als jugadors el 95,40% del que destinen a les seves apostes (l'any anterior va ser el 96,4%) entre d'altres raons perquè les despeses d'explotació dels operadors són molt inferiors: tenen molts menys treballadors, no requereixen grans infraestructures físiques ni logístiques i la seva fiscalitat és inferior a la que pateixen els seus competidors analògics.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema