L'escola d'idiomes Kids&Us prepara el nou curs amb l'obertura de 55 nous centres

L'empresa manresana es proposa el repte d'entrar al mercat xinès a curt o mitjà termini

21.08.2015 | 09:34
L'escola d'idiomes Kids&Us prepara el nou curs amb l'obertura de 55 nous centres

L'escola d'idiomes Kids&Us ja prepara el nou curs i ho fa amb una ampliació dels seus centres en un 25%. A partir del setembre, l'empresa manresana obrirà 55 noves escoles assolint la xifra de 266 centres a tot el món. Aquest creixement es fa majoritàriament a Catalunya i Madrid, però també arriba a països com França, Itàlia i Andorra. "El nostre projecte té un impacte a la vida de moltes persones i això té una càrrega de responsabilitat brutal", ha explicat la fundadora de Kids&Us, Natàlia Perarnau. I és que amb aquesta ampliació preveu fer arribar la seva metodologia a més de 85.000 alumnes. A més, Perarnau va més enllà i ja pensa en fer-se un lloc al mercat xinès a curt o mitjà termini.

Amb les noves obertures, Kids&Us tindrà presència a pràcticament totes les províncies de l'Estat i augmenta a comunitats com Galícia, Astúries, el País Basc, l'Aragó o Andalusia. Pel que fa a les obertures internacionals, es tracta de països on l'empresa ja hi té franquícies, però que ara hi busca consolidar la marca. El curs passat, l'empresa manresana va arribar a Mèxic amb l'objectiu d'iniciar un creixement pel continent americà, mentre que a Europa, està present a Andorra, França, Itàlia, Bèlgica, Portugal i la República Txeca. "La metodologia és la mateixa per a tots els països", ha explicat Perarnau, qui també ha confessat que el seu gran repte és arribar a la Xina. "Em faria molta il·lusió ensenyar anglès i espanyol a un país amb una cultura que no res a veure amb la nostra", ha dit la fundadora de Kids&Us. Perarnau també creu que les escoles d'anglès xineses "són la NBA" i creu que això els obligaria "a ser millors" per poder consolidar-se al mercat.

Una altra de les apostes de l'empresa manresana és l'obertura de centres destinats exclusivament als adolescents, els anomenats 'Tweens&Teens', una nova proposa que, segons Perarnau "dóna cabuda als alumnes que es van fent grans i que porten un recorregut en la nostra metodologia". Kids&Us fa classes a nens fins a 18 anys i es va detectar que els alumnes més grans "no se sentien còmodes convivint amb nens molt petits", és per això que l'empresa aposta per un tipus d'escola que sigui "agradable i adequada a les necessitats i gustos dels alumnes adolescents". L'empresa ja porta prop de 12 anys de vida i Perarnau reconeix que quan mira enrere li entra "vertigen". "Donar eines als nens perquè tinguin un futur ple d'oportunitats és una gran tasca que se'ns ha encomanat", afegeix la fundadora.

Una metodologia innovadora

Kids&Us té un mètode pedagògic propi basat en el procés d'aprenentatge de la llengua materna i que permet que nadons a partir d'un any d'edat puguin començar el contacte amb un segon idioma. "Fem adquisició, no aprenentatge", aclareix Perarnau, i explica que exposen els nens a l'anglès a través de l'oïda perquè "aprenguin de forma intuïtiva ". D'aquesta manera, els petits alumnes "fan frases orals correctes sense explicar què és la gramàtica". A més, els professors de l'escola intenten que els nens parlin anglès des del primer dia que van a classe amb l'objectiu que "adquireixin reflexes lingüístics i no pensin en el subjecte, en el verb, en el complement ni en el temps verbal".

"Em frustrava veure que la gent no arribava a un gran nivell d'anglès estudiant per la via tradicional", explica Perarnau, és per això que va decidir experimentar amb la seva filla i va intentar parlar-li anglès almenys deu minuts al dia fins que va veure que, quan tenia dos anys, "comprenia l'idioma i intentava contestat amb frases senzilles". "Allà em vaig adonar que l'enfocament que es donava a les classes tradicionals no era l'adequat perquè els resultats no eren òptims", reconeix Perernau. A partir d'aquí, va començar a desenvolupar el mètode propi que s'ha convertit en el gran tret diferencial de Kids&Us.

Aprendre anglès fora de les aules

Una altra de les característiques de l'empresa és que ha volgut apostar per portar l'anglès a la vida quotidiana. "Intentem crear una taca d'oli molt gran perquè cada família pugui triar quin és el recurs que s'adapta millor a les seves necessitats i al seu temps lliure", explica Perarnau. Així, Kids&Us ha llençat una línia editorial perquè els pares "puguin llegir un conte en anglès amb els seus fills sense necessitat de saber l'idioma", o amb la creació d'una obra de teatre juntament amb el Teatre Kursaal de Manresa i que ja han vist prop de 16.000 espectadors arreu de l'Estat. La idea de les activitats familiars, segons Perarnau, és que "el pare o la mare pugui acompanyar emocionalment al seu fill en l'aprenentatge".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema