Sol i platja. Aquesta acostuma a ser una de les combinacions preferides dels qui tenen vacances a l'estiu. Al juliol i a l'agost, molts pobles de la costa dupliquen o fins i tot tripliquen la seva població habitual i es veuen envaïts per treballadors de la ciutat que volen desconnectar durant unes setmanes de la seva rutina habitual. Molts negocis aprofiten aquesta situació per fer el calaix de l'any -de fet alguns només obren per aquestes dates- i els supermercats no queden enrere.

Segons un estudi realitzat per l'equip de Research and Data Science del supermercat on-line Ulabox, els supermercats de les destinacions turístiques catalanes, en especial els situats a la costa, tenen uns preus més elevats en els productes d'alimentació i higiene. La diferència de l'import pot variar entre el 5 i el 35%, fins i tot comparant-los amb els d'altres establiments de la mateixa cadena de distribució.

L'opinió general compartida acostuma a ser que els productes estacionals, com els protectors solars, les xancletes o els gelats són més cars a les botigues ubicades a la costa. El cert, però, és que, segons l'estudi realitzat per Ulabox, no són els únics. Alguns productes de primera necessitat com ara el pa, l'arròs o la llet, o de neteja com el xampú tenen un import més elevat durant tot l'any en aquests establiments i un increment addicional durant el període estival.

Aquest increment del preu és patent, per exemple, en productes que es consumeixen més durant les vacances com ara les patates fregides. Segons Ulabox, una bossa de 170 grams d'una primera marca té un preu de 2,10 euros en un supermercat a Salou, mentre que el seu preu de venda recomanat és d'1,10 euros. Un altre cas que exposa la companyia on-line és la cervesa, on en un establiment de Begur el preu d'un paquet de 12 llaunes gairebé és de sis euros, import que és el 35% més elevat que en una botiga d'un municipi no turístic.