El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, va instar ahir el Ministeri d'Indústria a recórrer al registre de vehicles per conèixer el nombre de turismes afectats per la manipulació de motors que circulen a Espanya i ha trobat a faltar més implicació del Govern en el cas.

A l'espera que el Grup Volkswagen faci pública la llista de tots els models trucats per aparentar una menor emissió de gasos contaminants, Carnero ha demanat al Govern espanyol que obtingui aquesta informació a través de les fitxes tècniques dels cotxes, que assegura estan a poder del Ministeri d'Indústria.

"Ni Seat ni el govern espanyol estan sent hàbils (en aquest cas). El Ministeri d'Indústria encara no ha fet les investigacions tècniques que li permetrien saber els cotxes afectats", va apuntar el dirigent sindical en declaracions als periodistes a les portes de la fàbrica de Martorell.

Amb independència dels models concrets de Seat que puguin estar equipats amb el motor dièsel trucat, el president del comitè d'empresa de la companyia va rebutjar amb rotunditat que la xifra d'unitats afectades rondi el mig milió. "És impossible", va asseverar, després d'afirmar que perquè fos cert aquest número de vehicles equipats amb motors trucats la fàbrica de Martorell hauria d'haver produït cotxes a un ritme molt més alt que el real.

De tota manera, va insistir que el dany a la imatge del Grup i de les seves marques és "irreparable" i va lamentar que aquest cop arribi precisament quan Seat comença a recuperar-se d'uns anys en números vermells i ha aconseguit beneficis d'explotació en el primer i segon trimestre de l'any. Carnero va instar els treballadors de Seat amb un cotxe d'aquesta marca i motor dièsel a acudir a les instal·lacions de Martorell per revisar els seus vehicles i comprovar si estan trucats.

D'altra banda, Luca de Meo (Milà, 1967), actualment vicepresident executiu de Vendes i Màrqueting de AUDI AG, va ser nomenat ahir nou president del Comitè Executiu de SEAT. De Meo reemplaçarà Jürgen Stackmann (1961), que ha estat escollit vicepresident de Vendes, Màrqueting i Postvenda de Volkswagen. De Meo va iniciar la seva carrera a Renault, abans d'incorporar-se Toyota Europa i, a continuació, al Grup Fiat. Es va unir al Grup Volkswagen l'any 2009.

Matías Carnero va expressar la seva inquietud davant la possibilitat que el nou equip directiu que lideri el grup Volkswagen decideixi canviar els plans de futur per a Seat, després que fa només dues setmanes el consorci alemany anunciés una inversió de 3.300 milions d'euros fins al 2019 a les plantes de Navarra i Martorell.

En aquesta línia, va apuntar que "sortirà un nou equip directiu i, per tant, es donaran noves circumstàncies que no sabem si podrien afectar o no" les inversions compromeses i que Stackmann, va assegurar abans d'ahir que no corren perill.