Alguns automòbils nous, entre els quals els Classe A, C i E de Mercedes, el BMW Sèrie 5 i el Peugeot 308, consumeixen aproximadament el 50% més de combustible que el que els seus resultats oficials en laboratori indiquen, segons revelen noves dades publicades ahir pel centre d'estudis Transport & Environment.

La diferència entre el comportament oficial i el que tenen molts models automobilístics en l'entorn real "ha augmentat de manera que no pot ser explicada mitjançant factors coneguts, inclosala manipulació de proves", assenyala aquesta organització no governamental.

El centre afirma que la diferència entre els resultats de les proves oficials de les emissions de CO2 en combinació amb el consum de combustible i el rendiment en un entorn real ha augmentat fins al 40% de mitjana el 2014 des del 8% del 2001.

El centre d'estudis i de pressió afirma que la diferència s'ha convertit en un "abisme" i que, si no es prenen mesures, podria augmentar fins al 50% en l'horitzó del 2020.

En el seu informe indica que, en aprofitar-se de llacunes en el procediment de les proves -incloses les diferències conegudes entre la conducció en carretera i les simulacions- els cotxes poden produir fins al 40% o 45% més d'emissions de CO2 a la carretera que el que ha estat mesurat en laboratoris. No obstant això, Transport & Environment assegura que, de mitjana, la diferència entre els resultats de les proves i els derivats de la conducció en carretera "és de més del 50% en alguns models".