El grup Volkswagen posa avui en marxa un únic número de telèfon, el 900180361, per atendre els clients de les cinc marques implicades en el cas dels motors dièsel manipulats per registrar emissions inferiors a les exigides. Amb aquest número, que apareixerà a les pàgines d'aquestes marques a Internet i que estarà actiu des de les 9 del matí, el grup Volkswagen activa el pla d'acció per informar els seus clients a Espanya.

Els clients d'Audi, Seat, Skoda, Volkswagen i Volkswagen Vehicles Comercials podran accedir al centre d'atenció telefònica gratuïtament i la setmana que ve tindran a la seva disposició una eina en línia per consultar, a partir del número de bastidor, els models equipats amb el motor dièsel tipus EA189, homologat a Europa sota la norma d'emissions Euro 5.

Amb el número de bastidor, els clients podran verificar si el seu cotxe està afectat o no. A aquesta eina de recerca es podrà accedir des de les pàgines web de cadascuna de les marques del grup: www.volkswagen.es; www.seat.es; www.audi.es; www.skoda.es; www.volkswagen-comerciales.es. A més, el grup Volkswagen posarà en marxa un pla de comunicació per contactar amb els propietaris dels vehicles afectats.

Fonts del grup alemany a Espanya han explicat que com que es tracta d'un problema no relacionat amb la seguretat, les marques entraran en contacte directament amb els clients sense necessitat que sigui la Direcció General de Trànsit (DGT) la que comuniqui als propietaris la incidència i la forma de solucionar-la.