Iberpotash col·labora en la restauració d'una locomotora del tren de la potassa

La màquina, de la marca Gmeinder, es va traslladar aquest estiu de Súria a Tortosa, on han començat els treballs

28.10.2015 | 15:42
Representants de la companyia davant el model que està sent restaurat.

L'empresa Iberpotash ha signat un conveni de col·laboració amb l´Associació Amics del Carrilet del Delta de l´Ebre, per fer entrega d´una locomotora de tren de la marca Gmeinder perquè sigui restaurada i posada en funcionament. L´aportació econòmica per la cessió de la màquina de tren es destinarà a l´àmbit patrimonial del territori i s´ha de concretar els propers mesos.

L´Associació Amics del Carrilet del Delta està formada per 210 socis, es va fundar l´any 2008 i amb la finalitat de tornar a fer funcionar el carrilet de La Cava, antiga línia de via mètrica entre Tortosa i La Cava (Deltebre) al Delta de l´Ebre (1926-1967).

Les instal·lacions industrials a Súria d´Iberpotash guardaven aquesta locomotora des que es va deixar d'utilitzar fins que els Amics del Carrilet van conèixer la seva existència a través d'iInternet. Fa uns mesos, la locomotora va ser traslladada de Súria a Deltebre amb una camió tràiler a meitats d´estiu i a hores d´ara es troba a la cotxera ferroviària de l'associació a Deltebre, on formarà part de les 10 peces històriques en funcionament de les que disposa l'entitat i ajudarà a fer trens turístics de passatgers per les vies del delta.

El procés de restauració de la màquina va començar fa uns dies, i segons el president de l´entitat, Joaquim Salvia, es durà a terme una neteja general amb sorra i a continuació es procedirà al sanejament i reposicions de planxa de la cabina de conducció. La restauració compta amb reparacions a la instal·lació elèctrica, instrumentació, imprimació general i la pintura del vehicle segons el model original. Finalment es procedirà a la seva retolació, on constarà el nom d´Iberpotash.

El model de l´antiga locomotora va destacar els anys 50 per la seva construcció reforçada, el canvi hidràulic automàtic i la transmissió per cadenes. Es tracta del clàssic tractor de maniobres per a classificació de vagons a les estacions de mercaderies i ports que va funcionar molts anys en època de MPS (Mines de Potassa de Súria).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema