El comerç de proximitat portarà el Black Friday a la botiga física i omplirà les ciutats d'activitats de dinamització i oci, segons ha informat aquest dimarts la Confederació Espanyola del Comerç (CEC).

El Black Friday s'ha convertit en les noves rebaixes a Catalunya, sent l'únic període de l'any en què el consumidor sap amb exactitud que trobarà descomptes i promocions en un producte determinat.

A Catalunya el Black Friday va començar a prendre força fa ja tres anys com una campanya de promocions exclusivament per a vendes en línia.

En l'actualitat, gràcies al comerç de proximitat, el Black Friday s'ha implantat amb força també a la botiga física, omplint els carrers de moltes ciutats d'activitats de dinamització comercial i oci, amb activitats per a tots els públics i interessants descomptes per als consumidors , segons assenyala la CEC.

El Black Friday s'ha instituït com un dia lúdic i de promocions en què el comerç de proximitat brinda al consumidor l'oportunitat d'avançar algunes compres nadalenques a preus sensiblement inferiors als que podrà trobar setmanes després, li a més comoditats afegides com el pagament del tiquet de l'aparcament més proper, o activitats d'oci per als més petits, entre moltes altres opcions.

El comerç minorista va començar acollint el Black Friday fa tres o quatre anys en un context amb el consum pràcticament pla, convertint-lo en aquest moment en un nou esforç del comerç per reactivar la demanda.

De fet, es tracta de l'únic període acotat de l'any en què el consumidor sap amb exactitud que va trobar descomptes i promocions en un producte determinat i en un temps determinat.

Des de la Confederació Espanyola de Comerç desenvolupem una senzilla campanya a Internet, fins al dissabte 28 de novembre, que pretén visibilitzar el treball de nombroses associacions de comerç, federacions i Centres Comercials Oberts, així com de nombrosos comerços de proximitat per oferir als consumidors productes en condicions avantatjoses i animar el consum en aquests dies.