VW reafirma les inversions a l'estat però els sindicats en demanen més detalls

Tant la Generalitat com el comitè d'empresa lamenten que el grup no concreti els seus plans

01.12.2015 | 09:29
Imatge parcial dels assistents a la reunió d´ahir a Madrid

El Grup Volkswagen va reafirmar ahir, en la tercera reunió del grup de seguiment creat després de conèixer-se l'escàndol de les emissions, que mantindrà les inversions compromeses en les seves plantes a l'estat, entre les quals la de Seat de Martorell, mentre que els sindicats van mostrar la seva preocupació i van demanar-ne més detalls.
A la cita -la primera amb representació de Volkswagen-, que es va celebrar al ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, també va assistir la secretària general d'Indústria, Begoña Cristeto, el secretari d'Estat d'Ocupació, Juan Pablo Riesgo, i representants de Catalunya i Navarra, comunitats on es troben les fàbriques del grup alemany a l'estat.
El vicepresident de Relacions Institucionals i Governamentals de Seat i del Grup Volkswagen a Espanya, Ramón Paredes, va assenyalar que el grau d'interlocució que han tingut amb el govern central, les administracions de Catalunya i Navarra i els agents socials "ha estat fantàstica" i que els treballs avancen "a bona velocitat". A més, va reiterar l'interès del Grup Volkswagen per la indústria a Espanya i va destacar que aquest és un país "importantíssim" per a l'estratègia del grup i les seves inversions.
En representació de la Generalitat, el director general d'Indústria, Antoni Maria Grau, va demanar al govern central que l'aportació de l'Estat a les ajudes a la innovació -de les quals depenen les inversions- sigui més gran que la de les comunitats autònomes. Segons Grau, Volkswagen va reiterar a la reunió que les inversions a Espanya es mantenen, però que, respecte a Catalunya, falta saber en què s'aniran concretant aquestes inversions, "que són a cinc anys".
D'altra banda, la directora de Política Econòmica, Empresarial i Treball del Govern de Navarra, Pilar Irigoien, va apuntar que la reunió va ser "positiva i realista", encara que va matisar que podria ser fins i tot optimista si les inversions ja s'haguessin concretat. Això no obstant, Irigoien va avançar que "la notícia positiva està a prop".
Per contra, el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, va afirmar que el balanç "no és gaire positiu" ja que el grup alemany "ha dit que estan garantides les inversions, però no les ha detallades". "Això ens preocupa", va reconèixer. "Sembla que les administracions i l'empresa estan esperant per veure qui posa els diners al final a sobre de la taula, i és un tema que pot entorpir les futures reunions", va posar en relleu Carnero.
El secretari general de la secció sindical de CCOO a Seat, Rafael Guerrero, va coincidir amb Carnero que l'empresa manté que les inversions estan garantides, però no concreta els anys, els terminis o els projectes. Guerrero va apuntar que han sortit de la reunió amb la sensació "de no haver fet la feina que esperàvem".
Fonts del ministeri van explicar en una nota que, encara que no és l'objecte específic d'aquest grup de seguiment, van posar al corrent als assistents de les diferents mesures preses pel govern en relació amb les emissions d'òxid de nitrogen (NOx) i de diòxid de carboni (CO2). Indústria també va destacar la campanya d'assajos de vehicles al mercat que durà a terme a partir de la primera setmana de desembre.
En aquests assajos, que es faran en trenta vehicles, es verificaran les emissions de CO2, NOx i altres contaminants en trenta models de mercat que estan sota la normativa d'emissions Euro 5 i 6.
A Alemanya, el fabricant automobilístic va informar ahir que els motors dièsel de dos litres afectats per la manipulació d'emissions només necessiten una actualització de software, mentre que el propulsor 1.6, també dièsel, necessita una reforma menor.
En tots dos casos, les modificacions, amb un temps d'intervenció en el concessionari mínim, no alteren ni el consum ni el rendiment d'aquests motors, ha remarcat. El Grup ha explicat que està treballant en les modificacions necessàries per al tercer motor afectat, el 1.2 TDI.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema