L'elevada afluència de consumidors als centres comercials durant aquest pont de la Puríssima i el bon balanç del recent Black Friday fan pensar al sector del comerç català que les vendes incrementaran aquesta campanya nadalenca entre el 4 i el 6 % respecte a l'any passat.

Aquest creixement duplicaria el registrat en la campanya de Nadal del 2014, quan els comerços catalans van aconseguir facturar entre el 2 i el 2,5 % més. Els càlculs per a aquest any de la Confederació del Comerç de Catalunya apunten a una despesa per llar de prop de 680 euros. Per fer front a aquesta activitat econòmica, els comerços catalans han realitzat uns 9.000 contractes, fet que suposa el 3 % més que el 2014, segons la confederació. Una altra dada que sustenten les bones expectatives comercials va ser l'èxit de The Shopping Night Barcelona, celebrada el 4 de desembre, i que va atreure unes 90.000 persones al passeig de Gràcia i els seus voltants. Els organitzadors d'aquest esdeveniment, que van celebrar aquest any la sisena edició, van assegurar que l'afluència de visitants va ser superior a la de l'any passat d'unes 20.000 persones. A més, van assenyalar que les vendes van ser comparables a les d'un dels millors dissabtes de l'any. L'estrebada del Black Friday va aconseguir que les vendes del novembre de les cadenes integrades a Comertia facturessin el 8,6 % més que el mateix mes de l'any passat.