Seat és la tercera marca del Grup Volkswagen, per darrere de Porsche i Audi, que més va créixer el 2015, concretament el 2,4%, amb 400.000 vehicles venuts a tot el món. Ara ja acumula tres exercicis consecutius a l'alça.

El grup automobilístic alemany va informar ahir que l'any passat va lliurar 9,93 milions de vehicles (-2%), un "excel·lent resultat", assegura el president de la companyia, Matthias Müller, tenint en compte l'escàndol de manipulació d'emissions en motors dièsel en el qual es va veure embolicada la multinacional i la difícil situació d'alguns mercats.

Només a l'oest del continent europeu, 3,43 milions de clients van comprar un vehicle del grup alemany Volkswagen durant el passat 2015, cosa que representa un increment del 4,8% respecte a l'any anterior.

Aquest creixement va ser especialment important a Espanya, amb el 16,1%, i a Itàlia, amb el 8,8%, mentre que en altres regions com Rússia el mercat va caure el 36,8%.

De les diferents marques del grup alemany, la que més turismes va vendre va ser Volkswagen, amb 5,8 milions d'unitats, cosa que representa el 4,8% menys que en tot el 2014.

La van seguir Audi, amb 1,8 milions (+3,6%); Skoda, amb 1,05 milions (+1,8%), Seat, amb 400.000 (+2,4%) i Porsche, amb 225.100 (+18,6%).

Tenint en compte l'increment percentual, la marca que més va créixer el 2015 va ser Porsche, seguida d'Audi i l'espanyola Seat, que incrementa les seves vendes per tercer any consecutiu, segons han destacat a Efe fonts de la companyia.

El grup automobilístic germànic també va vendre més de 600.000 vehicles comercials de les marques Volkswagen, Man i Scania durant el 2015.