Les accions de Renault s'han desplomat més d'un 20% a mitja sessió d'aquest dijous a la Borsa de París -i un 10 % en tancar-, després que se sabés que la justícia francesa ha registrat diverses seus del grup automobilístic francès. Segons el sindict CGT, les indagacions podrien estar relacionades amb "les conseqüències del cas dels motors trucats dels Volkswagen". L'empresa i el govern francès, però, neguen que hi hagi motors de Renault trucats.

La caiguda borsària de Renault ha arrossegat també al segon constructor francès, PSA Peugeot Citroën, els títols del qual queien a mitja sessió més d'un 8%.

Escorcolls en instal·lacions situades a la rodalia de París

Els registres a Renault, segons han informat mitjans locals, han tingut lloc al centre d'enginyeria de Lardy, el de tecnologia de Guyancourt, la planta de Plessis-Robinson i la seva seu de Boulogne-Billancourt, tots a la rodalia de París.

Els agents han confiscat els ordinadors de diversos responsables, sempre segons el sindicat.

Responsable de Renault han assegurat que no hi ha proves de "la presència d'un programa de trucatge" en els seus vehicles, després dels primers exàmens duts a terme per la Direcció General de l'Energia i Clima, dependent del Ministeri d'Ecologia i energia.

Ségolène Royal diu que Renault no ha utilitzat un programa de trucatge

La ministra francesa d'Ecologia, Ségolène Royal, ha indicat que les proves de contaminació efectuades a França després de l'escàndol de Volkswagen han constatat que s'han sobrepassat les normes d'emissions de CO2 i d'òxid de nitrogen a Renault i dues marques estrangeres, però que no s'ha constatat frau.

Al final d'una reunió de la comissió tècnica independent, la ministra ha precisat als periodistes que ni Renault ni les altres marques examinades, excepte Volkswagen, han utilitzat un programa de trucatge.

Royal ha explicat que, fins al moment, s'han analitzat 22 vehicles, dels 100 que preveuen examinar, i ha agefit que els registres efectuats aquest dijous en diversos locals de Renault no estan relacionats amb aquests exàmens

Amb la mirada encara posada a Volkswagen

El setembre passat es va descobrir que el grup alemany Volkswagen va manipular els programes informàtics dels seus centenars de milers dels seus automòbils dièsel i gasolina, el que ha desencadenat un seguit de processos legals contra la companyia en diferents països en els quals comercialitza els seus productes.

Després d'aquest escàndol, Renault va anunciar un pla d'inversió de 50 milions d'euros per reduir la diferència entre les emissions contaminants dels seus vehicles i la seva homologació en condicions reals.