El Grup Volkswagen va tancar el 2015 com a líder de vendes de la Unió Europea i un increment del 6,1% en relació amb l'any anterior, i totes les seves marques van registrar alces, entre les quals Seat, que va créixer el 2,8%, en un exercici marcat pel cas de l'alteració de les emissions dels motors dièsel.

Segons les dades facilitades ahir per l'Associació Europea de Constructors d'Automòbils, el mercat de turismes i vehicles tot terreny a la UE va acabar el 2015 amb un increment del 9,3%, en acabar el registre de matriculacions amb 13.713.526 unitats. El Grup Volkswagen va lliurar el 2015 el 6,1% més de vehicles que un any abans i va arribar a les 3.377.799 unitats venudes. Totes les marques que componen el grup alemany van finalitzar el 2015 a l'alça. La que més Porsche (un 25,7% i 63.530 unitats), seguida d'"altres" (7,8% i 2.989), Skoda (6,1% i 588.104), Audi (5,7% i 738.051) i Seat (2,8% i 327.930).

Per darrere del consorci alemany s'han situat els francesos PSA Peugeot Citröen (1.448.819 unitats i un 6,2% més) i Renault (1.334.556 i el 9,2% d'alça). Ford ha estat el quart amb més lliuraments, 999.224, el 8,6% més.