La manresana Tous va aconseguir el 2015 una facturació de 368 milions d'euros, el 18% més que l'any anterior, gràcies a l'increment de les vendes en el mercat domèstic i l'internacional.

A Espanya, les vendes de la firma han crescut el 13%, cosa que demostra que "el mercat està en vies de recuperació", segons ha explicat la presidenta de la companyia, Alba Tous. Per la seva banda, les vendes en el mercat estranger s'han incrementat el 27%, en el marc de l'expansió internacional que ha dut a terme Tous, amb un especial focus en el mercat asiàtic.

La companyia, que té actualment més de 500 botigues a tot el món, ha obert en l'últim any 58 punts de venda en altres països. "A Espanya ens hem dedicat a reubicar botigues per millorar les localitzacions", assenyala l'executiva, que recorda que entre les obertures espanyoles hi ha dos locals "insígnia", com són el de la Gran Via de Madrid i el de Passeig de Gràcia de Barcelona.

La gran aposta de Tous en aquest últim exercici ha estat Àsia. La companyia ha establert una associació estratègica per desenvolupar els seus negocis a la Xina, on ja disposa de vuit botigues, i ha entrat a nous països com Malàisia, Filipines i també Singapur. "L'asiàtic és un mercat en el qual tenim molt i molt per fer", remarca Alba Tous, que recorda que la firma ja fa temps que és present a Hong Kong i Corea del Sud.

Fora d'Àsia, Tous s'ha endinsat al llarg del 2015 en nous mercats com Eslovàquia, Romania i Ghana, i ha reforçat la seva presència als Estats Units, país en el qual és present des de fa molts anys i on preveu continuar creixent, especialment mitjançant la implantació en joieries multimarca.

L'empresa manresana també ha registrat el 2015 un notable auge de les vendes per Internet, que ja representen el 3% del total, després d'augmentar el 80% en l'últim any. Actualment, Tous ven a través d'Internet a set països (Espanya, Mèxic, Portugal, Alemanya, Regne Unit, França i Estats Units) i pròximament obrirà botiga virtual a Polònia -en els pròxims dies- i Rússia -al juny. Tous ha començat a treballar també per obrir botiga electrònica a la Xina i al Japó, però aquest és un projecte amb una provisió de dos anys.

A més de joies, Tous dissenya i comercialitza bosses, perfums, rellotges, ulleres i altres accessoris, uns articles que han experimentat un increment en les vendes del 40%. "Durant el 2015, un terç dels nostres clients va adquirir bosses i accessoris", afirma la presidenta de l'empresa, que deixa clar, en tot cas, que Tous és una empresa joiera i que volen que la seva "essència" continuï sent la mateixa. Per això, la marca no preveu, ara per ara, diversificar aquest segment de negoci i llançar al mercat noves categories de productes.

El mes de juliol passat, el fons suís Partners Group va tancar un acord amb Tous per adquirir el 25% de la firma, cosa que li va permetre entrar en el consell d'administració, fins ara controlat en exclusiva per la família Tous.

La presidenta de la companyia remarca que els Tous estan "molt còmodes" amb aquest nou soci, ja que està aportant a la companyia una visió internacional i el seu coneixement sobre empreses familiars, i també fa "fàcil el que és difícil".

Amb vista a l'any 2016, Tous espera créixer un "prudent" 12%, ja que el seu objectiu principal serà consolidar els mercats en els quals és present.