Seat confia vendre unes 75.000 unitats l'any del seu primer tot camí (SUV), l'Ateca, que llançarà aquest estiu i que ha d'ajudar a fer un salt cap a la rendibilitat de la companyia.

El president de Seat, Luca de Meo, va explicar ahir els seus plans per a la companyia després de la presentació oficial al Saló de l'Automòbil de Ginebra de l'Ateca.

"És una oportunitat increïble. El dels SUV és un mercat que creix al 25% i estic segur que hi ha un espai per a totes les marques", va assegurar, després de mostrar-se convençut que la marca traurà avantatge d'arribar l'última a aquest segment, ja que pot presentar una oferta més completa i atractiva. Precisament per fer-se un forat en un segment tan cobejat, Seat, filial de Volkswagen, traurà a la venda a l'estiu el nou Ateca amb un preu per sota dels 20.000 euros, xifra que Luca de Meo considera "molt competitiva".

Un volum de vendes de 75.000 vehicles l'any permetria a Seat entrar en les primeres posicions de l'anomenada "shopping list", cosa que la companyia considera un escenari desitjable per aconseguir el repte proposat.

Luca de Meo va subratllar que aquest model està cridat a ser el tercer pilar de Seat, després del León i l'Ibiza, i que el llançament marca l'inici d'un període de 18 mesos en què la marca viurà "la més important ofensiva de producte de la seva història", en posar a la venda quatre nous models.

L'estratègia de Seat d'apostar pel SUV portarà la companyia a intentar llançar-ne un altre de menor dimensió, que encara no ha rebut la llum verd del grup, però que algunes fonts apunten que podria acoblar-se a Martorell. L'Ateca,dissenyat a Martorell, es fabricarà a la República Txeca.