Mercadona, la cadena líder a Espanya en el sector de la distribució comercial, ha tornat a batre rècord de vendes i beneficis el 2015 després de tancar l'exercici amb una xifra de negoci de 20.831 milions d'euros, fet que suposa el 3% més que l'any anterior, mentre que els guanys nets es van elevar a 611 milions, el 12% més. El president de la companyia, Juan Roig, es mostrava ahir satisfet dels resultats i reconeixia que han estat possibles, fins i tot, després d'aplicar una baixada del 2% en els preus mitjans dels principals productes de la cistella de la compra i que ha suposat un estalvi mitjà de 96 euros l'any als seus cinc milions de clients.

Per donar idea del pes de Mercadona en el conjunt de l'economia espanyola, Roig va citar un informe redactat per l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE), on s'assegura que el grup empresarial representa l'1,8% del PIB d'Espanya. Aquest estudi constata que el grup genera el 3,8% de l'ocupació total (incloent -hi ocupació directa i induïda), xifra que equival a 640.000 treballadors. Mercadona realitza el 85% de les seves compres (uns 15.400 milions d'anuals) a proveïdors espanyols. La principal "fàbrica" d'Espanya no frenarà el seu ritme de creixement el 2016. Per a això, disposa d'uns fons propis de 4.392 milions d'euros.

Aquest any, Mercadona té previst fer una inversió de 650 milions d'euros que es destinaran, fonamentalment, a l'obertura de 60 noves botigues (en l'actualitat en té 1.574), la reforma de 35 supermercats i la continuació de les obres de construcció dels blocs logístics de Barcelona i de Vitòria-Gasteiz. El 2015 va augmentar de 1.000 persones la seva plantilla amb contracte estable i fix (el sou mitjà per al 90% de la plantilla -amb quatre anys d'antiguitat- és de 1.429 euros (repartit en 12 mensualitats) fins a situar-la en 75.000 treballadors, amb una rotació del 2,9%, dada que, segons el parer de Roig, és "millorable".