Cinquanta comerços de Manresa participaran del 29 de març al 9 d'abril a la campanya "Aparadors creuats", que impulsa l'associació Manresa + Comerç. El pla és que els establiments participants s'intercanvïin els aparadors durant els dies de la campanya, de manera que una botiga de roba exhibeixi exclusivament productes alimentaris, la sabateria, roba de nen i la llibreria productes de forneria, entre d'altres encreuaments proposats (vegeu la llista completa en el desglossat). La finalitat és que comerciants de sectors diversos col·laborin entre ells i que alhora s'intercanvïin experiències, coneixements i també clients. A més, es busca una posada en escena que cridi l'atenció del públic i que atorgui protagonisme, originalitat i creativitat al comerç local.

La campanya va ser presentada ahir per la regidora de Comerç de Manresa, Àuria Caus, el president de Marnresa + Comerç, Jaume Pont, i la dinamitzadora comercial de l'associació de botiguers Esther Boniquet. Els tres van destacar l'atreviment d'una proposta que s'ha executat amb èxit en altres poblacions catalanes però que esdevé tota una novetat a la capital del Bages. "El projecte crearà sorpresa", va garantir Boniquet.

La proposta es presenta, a més, com un concurs entre els comerços participants. Així, el dia 29 de març s'haurà d'haver muntat l'aparador, que s'haurà de mantenir fins al 9 d'abril. Un jurat, integrat per la regidora de Cultura, Anna Crespo; la directora comercial de Catalunya Ràdio, Neus Comellas; el president de Pimec Catalunya Central, Esteve Pintó; Pep Garcia, de La General d'Espectacles; i els dissenyadors Jordi Franquet i Sergio Barrau, decidirà la parella d'establiments guanyadora, segons criteris de contrast i creativitat. El veredicte es farà públic el dia 8 d'abril.