Divendres Sant és un dels dies amb més afluència al monestir de Montserrat. Per això, el fet que el cremallera, que és una de les vies d'accés més utilitzades, i el funicular de la Santa Cova no funcionin per vaga té conseqüències.

El pàrquing del monestir estava gairebé ple poc abans de les 10 del matí, i a aquesta hora ja es formaven cues de vehicles per accedir al recinte. Els treballadors denuncien que se'ls ha reduït el sou el 14%, i reclamen que el seu conveni s'equipari amb els dels treballadors de les línies metropolitanes. La vaga va interrompre el servei de les deu del matí a les dues de la tarda, i de les tres fins a les sis de la tarda.

Un cop el pàrquing va estar ple, s'hi deixaven entrar pocs vehicles, i a l'aeri, l'altra opció possible, s'hi acumulaven cues de gent de fins a tres hores. Això va tenir conseqüències als restaurants del recinte, que van rebre diverses anul·lacions de gent amb reserva a causa de la vaga.

Divendres Sant és un dels dies de l'any amb més afluència de visitants al monestir de Montserrat, però, segons va explicar una de les turistes que fa estada cada Setmana Santa a l'hotel del monestir, Maria Cortés, l'afluència és molt més baixa que altres dies a causa de la vaga. "Ahir, a aquestes hores, ja no es cabia a l'església, i per passejar t'havies de fer lloc, en canvi, avui [ahir per al lector] és molt més tranquil", va explicar. Una altra parella de turistes, la Lourdes i el Miquel, de Lleida, van explicar que la vaga no els ha canviat els plans. Van decidir venir a passar el Divendres Sant a Montserrat perquè feia més de 15 anys que no hi pujaven, i van assegurar que l'únic que els molestava de la vaga és que havien d'estar més pendents de l'hora, i no es podien quedar a dinar, ja que volien intentar baixar amb el cremallera de les dues, quan la vaga s'aturava durant 1 h.

El secretari general d'UGT a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Andrés Fuentes, va explicar que la vaga és "l'única opció", ja que el comitè està "molt lluny" de l'acord amb la direcció de l'empresa. Segons va dir, els treballadors han patit una reducció del salari que gairebé arriba al 14% durant aquests últims cinc anys, i "l'empresa només proposa una pujada de l'1%". A més, va explicar que els treballadors de Montserrat reclamen que el seu conveni s'equipari amb el dels treballadors de la xarxa principal o de les línies metropolitanes, perquè "no deixen de portar trens i tenen la mateixa responsabilitat".