L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) va denunciar ahir "importants diferències" en les tarifes de l'electricitat, que poden arribar fins als 111 euros de més l'any pel mateix servei.

Segons va informar en un comunicat, aquestes xifres sorgeixen de l'anàlisi de les dades subministrades pels més de 15.000 inscrits en la III Compra Col·lectiva d'energia posada en marxa per l'OCU, que ofereix als consumidors la possibilitat d'auditar la seva actual tarifa i contrastar-la amb les millors opcions del mercat.

Una anàlisi preliminar dels inscrits en aquesta campanya mostra un perfil mitjà similar al del conjunt de la població: 4.4 kW de potència contractada de mitjana i un consum anual de 3.100 kWh i posa en evidència les "elevades tarifes" que alguns clients estan pagant amb el seu actual proveïdor d'electricitat. Així, els resultats demostren que els clients que tenen contractada la companyia més econòmica paguen un total de 688 euros l'any, una xifra que s'eleva a 800 euros per als que tenen contractada la més cara.

Es tracta d'una diferència de 111 euros l'any, el 16% més pel mateix servei. L'OCU destaca que aquestes diferències de preu són menors per a aquells clients que tenen la tarifa amb discriminació horària (42 euros entre la companyia més cara i la més econòmica).

Una altra de les dades que es deriven de l'anàlisi duta a terme per aquesta organització de consumidors és que la meitat dels inscrits en la compra col·lectiva té la tarifa regulada o preu voluntari al petit consumidor (PVPC) i el 10% ja es beneficia de la tarifa amb discriminació horària, mentre que només l'1,4% afirma tenir el bo social.

L'organització de consumidors denuncia que la manca d'informació porta al fet que molts consumidors estiguin pagant sense saber-ho tarifes molt elevades i recorda que el 74% de la població desconeix com es calcula la seva factura de l'electricitat.