La Land Transport Authority (LTA), l'empresa que planifica i gestiona el transport públic a Singapur, ha presentat dos autobusos de doble pis que mostren com serà el transport en el futur. L'empresa bagenca Masats col·labora en el projecte amb el disseny de les portes d'un dels dos prototips.

Els dos vehicles, l'un desenvolupat per ADL i l'altre amb xassís MAN carrossat per l'empresa malaia Gemilang, es van presentar al Bus Carnival de Singapur amb característiques innovadores com ara ports USB per a cada passatger, displays d'informació amb veu o sistemes per detectar la fatiga del conductor.

Segons apunta Masats, "l'accés als busos de doble pis és difícil quan hi ha un volum elevat de passatgers. Normalment només tenen 2 portes i això fa que es formin cues per entrar-hi o sortir-ne. Per això els dos vehicles van presentar nous conceptes de portes que permeten un accés al vehicle més fluid i més còmode". Masats ha participat en el desenvolupament del MAN Lion's City DDL, en què s'ha optat per un concepte de 3 portes, una porta lliscant ampla davant i dues portes lliscants col·locades de costat a la part central del vehicle, segons expliquen fonts de l'empresa amb seu a Salelles. La tercera porta està pensada exclusivament per als passatgers del pis superior i permet una sortida més ràpida sense interferències amb els passatgers que surten del pis inferior. Està previst que el nou tipus de bus de doble pis amb la nova configuració de portes i altres millores es posi en circulació en els propers mesos.

El sistema de transport públic de Singapur és un dels més moderns del món i la LTA el coordina i vetlla perquè aquest tipus de transport es converteixi en el preferit de la població. Per aconseguir-ho se centra en les necessitats d'una població creixent i aporta un transport accessible i sostenible en diferents sistemes. A través dels dos operadors a la ciutat, SBS i SMRT, gestiona més de 4.600 autobusos.

Amb gairebé 50 anys d'història i fundada per Salvador Alapont Masats, l'empresa bagenca Masats està especialitzada en la fabricació de portes pneumàtiques i elèctriques, rampes i plataformes d'accés a vehicles. Dedicada inicialment al transport de viatgers, tot i que l'empresa acumulava el bagatge d'un negoci dedicat a la fabricació de cilindres pneumàtics, vàlvules i equips en general per a la indústria carrossera, el 1974 es va construir el primer edifici de 1.000 metres quadrats de l'empresa a Sant Salvador de Guardiola, unes instal·lacions que s'han anat ampliant al llarg del temps fins als 14.626 metres quadrats construïts avui. En l'actualitat Masats exporta el 47% de la seva producció a més de 30 països. La seva plantilla està formada per unes 300 persones.