Microsoft compra la xarxa professional LinkedIn per 26.200 milions de dòlars

Es tracta de l'operació empresarial més important afrontada pel gegant fundat per Bill Gates i Paul Allen

18.06.2016 | 07:42
Logotips de Microsoft i LinkedIn, en una imatge presa a Taipei

Microsoft va anunciar ahir la compra de la xarxa social d'ús professional LinkedIn, en l'operació més important al sector tecnològic als Estats Units des de començament d'any, valorada en uns 26.200 milions de dòlars.
Segons els termes financers de l'acord, Microsoft pagarà 196 dòlars en efectiu per cadascuna de les accions de LinkedIn, el que suposa una prima del 50% respecte al tancament dels seus títols el passat divendres.
Es tracta de l'operació empresarial més gran del sector tecnològic des que va començar l'any i la principal inversió realitzada pel empresa nord-americana del programari des de la seva fundació en els anys setanta per Bill Gates i Paul Allen. Microsoft fa anys que fa grans compres per diversificar el seu negoci, unes amb millors resultats que altres, com els 7.500 milions de dòlars que va arribar a pagar el 2014 per la divisió de telèfons mòbils de Nokia. Tres anys abans, l'empresa californiana va invertir 8.500 milions de dòlars per aconseguir el control de Skype, i més recentment va pagar 2.500 milions de dòlars per l'estudi de videojocs Mojang, fabricant del popular Minecraft.
"Aquest acord unirà el líder del negoci al núvol amb la principal xarxa de contactes professionals", destaca en un document intern enviat als seus empleats el conseller delegat de Microsoft, Satya Nadella. Per la seva banda, Reid Hoffman, el cofundador de LinkedIn, es va referir a l'operació com un moment de "refundació" per a la xarxa social i una oportunitat única per continuar assolint els objectius que es van marcar fa tretze anys quan l'empresa va veure la llum.
LinkedIn, que en l'actualitat té més de 430 milions de membres i oficines a 200 països, va tancar l'any passat amb unes pèrdues de 166 milions de dòlars i una facturació de 2.900 milions de dòlars. L'empresa va començar a cotitzar a Wall Street el 2011 amb un preu de 45 dòlars per acció, en el que va suposar llavors la sortida a borsa més important d'una empresa d'Internet després del debut de Google el 2004. Els títols de LinkedIn van aconseguir el seu nivell més alt el febrer de l'any passat, amb un preu de 245 dòlars, però des de llavors han perdut gairebé la meitat del seu valor pels dubtes que desperta la seva capacitat de seguir facturant amb la publicitat.
El seu actual conseller delegat, Jeff Weiner, seguirà al capdavant de les operacions de la xarxa social i reportarà a Nadella una vegada que es tanqui l'operació, pendent encara de l'aprovació dels accionistes de LinkedIn i el vistiplau dels reguladors. Nadella s'ha marcat com a objectiu accelerar el creixement de LinkedIn, i aprofitar alguns dels seus productes estrella com Microsoft Office 365 i Dynamics, per guanyar més presència en el puixant món de les xarxes socials dominat per Facebook.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema