L'estudi igualadí Cubus Games ha rebut el Premi a la Innovació Editorial Digital, guardó que es va donar a conèixer durant el Campus EmprendeLibro , celebrat en el marc del Readmagine 2016 (Setmana de la Innovació Digital de la Lectura, els Llibres i les Biblioteques). Segons el veredicte, Cubus Games ha concebut una nova forma d'explicar històries, que fomenta la lectura (amb els Gamebooks) i el patrimoni cultural (amb CulturApp) oferint aventures interactives inspirades en el concepte dels llibres Tria la teva aventura, "tot recolzant-se en la tecnologia i la gamificació per enriquir aquestes experiències", expliquen fonts de l'empresa.

El guardó, impulsat conjuntament per Factoría Cultural, Federación de Asociaciones Nacionales de Distribuidores de Ediciones (FANDE), el ministeri d'Educació, Cultura i Esport i la Fira del Llibre de Frankfurt, consisteix en una aportació de 3.000 euros, una campanya de Google Adwords valorada en 9.000 euros i una Entrada Business Club a la Fira Internacional de Frankfurt 2016. Cubus Games ha rebut el guardó després de ser seleccionat entre una vintena de projectes.

En el mateix esdeveniment, Quim Garreta, cofundador de l'empresa, va participar en la taula rodona "Distribution of digital transmedia contents: How can collaborate the ebook and the videogames sector?", juntament amb altres representants del sector, com Laura Nevanlinna, vinculada a Rovio Entertainment; i Jaime Gine (Electronic Arts), en la qual es van buscar sinergies entre el món editorial i el dels videojocs, per tal d'ajudar els primers en la transformació digital.

L'empresa emergentanoienca acaba de llançar Diaris d'un mort, una novel·la interactiva de gènere negre i neonoir, que beu de referents del món del cinema i la novel·la criminal. Cubus Games també ha obert camí en el terreny del patrimoni cultural amb propostes com Anoia, Terra de Castells, per redescobrir la Catalunya medieval.