El Comitè de Direcció de la companyia de Mercadona va decidir ahir, d'acord amb el que ha establert el Consell d'Administració, posar en marxa el pla d'internacionalització amb l'entrada al mercat portuguès. L'objectiu de la companyia és obrir les quatre primeres botigues el 2019 iniciant així la seva expansió internacional, segons va explicar ahir l'empresa en un comunicat. Mercadona preveu invertir 25 milions d'euros i crear 200 llocs de treball en aquesta primera fase d'expansió. Per això, preveu iniciar ja els contactes institucionals i els treballs en el terreny, així com el procés d'identificació dels llocs més idonis per les quatre primeres obertures.

Mercadona ha traslladat a les autoritats portugueses la decisió d'establir el seu projecte empresarial en el mercat portuguès i les claus del model de creixement compartit que impulsa la companyia. "Portugal és una gran oportunitat per iniciar el creixement internacional de la companyia i un país del qual podem aprendre tant del consumidor com d'un sector altament competitiu com el de la distribució. La possibilitat de contribuir al progrés econòmic i social del país i a l'impuls del sector agroalimentari és un repte il·lusionador i una aspiració que tots els qui formem part del Projecte Mercadona sentim com un compromís", va manifestar el president de la companyia, Juan Roig.

L'elecció de Portugal per part de Mercadona per iniciar el seu pla internacional ha estat determinada pel fet de ser un mercat proper, de proximitat logística, que s'enquadra dins el creixement orgànic i natural de l'empresa.