Conscient, assegura el banc, de la importància i necessitat d'adaptar-se a l'entorn digital i als canvis d'hàbits que la tecnologia ha provocat en els clients, BBVA ha decidit unir-se a la iniciativa de Google Activa tu Negocio per posar a l'abast de les pimes les noves oportunitats que sorgeixen en l'entorn digital.

El programa Activa tu Negocio ofereix formació gratuïta on-linei presencial en màrqueting digital i, a més, inclou casos pràctics i experiències empresarials reals.

Janire Muñoz, portaveu de Google per al programa Activa tu Negocio, sosté que "després dels bons resultats obtinguts amb el programa Actívate, gràcies al qual hem format al voltant de 112.000 joves en competències digitals i emprenedoria, hem posat en marxa Activa tu Negocio juntament amb BBVA, amb l'objectiu d'ajudar les petites i mitjanes empreses a optimitzar la seva presència i participació on-line. A través d'aquesta plataforma oferim formació gratuïta presencial i on-line, i ensenyem les eines que ajudaran els negocis en el seu camí cap a l'èxit digital".

La formació presencial consistirà en un taller de cinc hores en el qual els assistents aprendran tots els passos que han de seguir per definir i engegar l'estratègia digital de la seva empresa.

Les diverses seus de BBVA al conjunt de l'estat espanyol acolliran un total de catorze cursos el 2016, adreçats a 1.400 clients pimes de l'entitat bancària.

La primera de les formacions presencials en màrqueting digital tindrà lloc properament a la seu de BBVA a Sabadell, a la qual assistiran un centenar de pimes catalanes. Durant el 2016 la formació a BBVA tindrà tretze cites més a diferents capitals espanyoles.

Formació on-line

La formació on-line conté vint-i-tres mòduls amb continguts creats per especialistes sobre presència on-line, comerç electrònic, xarxes socials o cercadors, fruit de la col·laboració de més de cent experts en tecnologia i competències digitals d'Europa i avalada per IAB Europe i IAB Spain.

El pla d'aprenentatge és pràctic i, després d'un senzill diagnòstic, s'adequa a les necessitats específiques de cada empresa. Aquesta formació on-line està adreçada a qualsevol pime que no pugui assistir als tallers presencials i als que vulguin ampliar el que han après a les jornades. Es pot accedir a la formació on-line a activatunegocio.withgoogle.com.

Noves oportunitats

Les pimes són el motor de l'economia espanyola i BBVA assegura tenir el compromís social de donar suport al creixement de les petites i mitjanes empreses espanyoles a través de programes adreçats a enfortir les pimes mitjançant formació i capacitació.

D'acord amb l'entitat, els avenços tecnològics ens permeten dir que som a l'era de les oportunitats i, com a entitat bancària de referència en la transformació, han d'aconseguir que els petits empresaris puguin competir cada vegada millor en els seus mercats mitjançant la formació de nous serveis bancaris que els facin més senzilla la seva gestió, fet que generarà riquesa al nostre país.

Canvi sense precedents

En aquest context, BBVA afirma que ha donat suport a aquest projecte formatiu perquè som davant un canvi de comportament del client bancari sense precedents. El client actual és més exigent i aquelles empreses que estiguin més formades en màrqueting on-line podran adaptar-s'hi i tenir un avantatge competitiu.

Els últims anys, la tecnologia ha provocat un canvi d'hàbits sense precedents entre els clients, i les empreses han d'estar preparades per competir en un mercat cada vegada més globalitzat i atendre clients molt exigents quant a la immediatesa i el preu.

Tant BBVA com Google, assenyalen fonts del banc, comparteixen l'objectiu de posar a l'abast de les pimes oportunitats que sorgeixen en l'entorn digital, i aquest és un pas més per aconseguir-ho.