Autema i el comitè d'empresa de la concessionària de la C-16 han mantingut avui una nova reunió en què el sindicat majoritari al comitè, CCOO, denuncia que l'empresa «s'ha continuat mantenint inflexible i 'orgullosa' en la decisió desproporcionada i antisindical» d'acomiadar un treballador afiliat al sindicat per «manca de confiança», segons diu el sindicat que argumenta l'empresa. Aquest conflicte va motivar que el passat divendres el comitè es tanqués durant vàries hores a les instal·lacions de l'empresa per «demanar explicacions» per un acomiadament que CCOO considera fruit d'una «persecució sindical».

El sindicat reclamava també divendres que se solucionés la manca de personal al peatge de Sant Vicenç, que CCOO considera «sobrsaturat» des que s'iniciessin els descomptes per la C-55. El sindicat pretenia forçar una negociació amb l'empresa tant pel que fa al treballador acomiadat com per la falta de personal, que CCOO creu que «ens força a donar un mal servei als usuaris».

Segons CCOO, la decisió d'Autema respecte del treballador està «marcada per la unilateralitat, la exagerada desproporció i la persecució sindical».

Divendres a mitja tarda, l'empresa va cedir a reunir-se amb el comitè i els representants sindicals. «En aquesta reunió l´empresa es va reiterar en la decisió mentre que per part del sindicat es va posar de manifest la desproporció de la mesura i l´atac que representa contra la llibertat sindical i el dret a la negociació», ha explicat aquest dilluns CCOO en un comunicat.

Segons el sindicat, en la reunió mantinguda avui l'empresa ha «rebutja qualsevol de les propostes que s´havien formulat per part del Comitè i del sindicat. Autema reincideix en una actitud antisindical que ja s´havia donat en el passat i que va quedar demostrada per la Inspecció de Treball».

CCOO considera que «aquest fet agreuja encara més les tenses relacions laborals a l´empresa, marcades pel clima de sobrecàrregues de feina en els peatges motivada per l´aplicació del Decret de la Generalitat de descomptes en el peatge de la C-16, per tal de descongestionar la C-55. El gran augment de circulació per la via arrel d´aquest decret no ha suposat un increment dels operaris de peatge, amb la qual cosa les sobrecàrregues són evidents (un únic operari s´ha de fer càrrec de dos peatges). Les incidències també han patit un increment notable amb l´augment de circulació i els operaris acaben desbordats i sobrecarregats de feina, alhora que les queixes derivades augmenten sense que l´empresa prengui cap determinació al respecte».

CCOO afegeix que «les tenses relacions entre concessionària i Generalitat acaben repercutint en una plantilla que ja s´ha vist molt reduïda en els darrers anys i que ara ha de suportar la manca de capacitat de la Direcció per fer front a el increment de circulació».

Comitè i empresa han de mantenir una nova reunió dimarts vinent. Segons el comitè, si la situació no es desbloqueja la plantilla (formada per una trentena de pesones, entre els peatges de Rubí, Castellbell i Sant Vineç) podria emprendre mesures de pressió.